

Jan Rijkenberg (1957) is sinds 1979 werkzaam in de marketing- en reclamewereld. Hij is medeoprichter van het internationaal opererende concept- en reclamebureau BSUR (be as you are) in Amsterdam, dat voor ondernemingen merken en merkcampagnes ontwikkelt en hen helpt bij het succesvol vergroten van hun volggroepen.
Meer over Jan RijkenbergConcepting
Het managen van concept-merken in het communicatiegeoriënteerde tijdperk
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9789045310640Samenvatting
Concepting neemt u mee naar een nieuw tijdperk voor de commerciële onderneming. Een tijdperk waarin nieuwe merken die zijn ontwikkeld vanuit een gedachtegoed, een visie een stevige plaats zullen verwerven naast merken die voortkwamen uit traditionele productontwikkelings- en innovatieprocessen.
Merken als Nike, Benetton. Swatch en Virgin gingen u al voor. Maar hoe creëert u zelf een merk vanuit het 'niets'? Hoe krijgt u het door uw bestaande organisatie heen? Hoe organiseert u een Concepting-proces en welk type onderneming en type talenten zijn daarbij cruciaal?
De auteur stimuleert zijn lezers de merken en bedrijven van de toekomst te creëren 'los van de fabriek' en houdt ons tegelijkertijd de spiegel voor van klassieke productontwikkeling en marketing volgens het boekje. Creativiteit, visies en communicatie worden de nieuwe 'grondstoffen' van de onderneming en zijn manager. Een inspirerend, maar ook praktisch handboek voor de manager die met nieuwe merken deze eeuw in wil.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Waarom nieuwe concepten nodig zijn
3. Van productontwikkeling via merkontwikkeling naar concepting
4. Het op de markt brengen van een gedachtegoed
5. Geen doelgroepen, maar volggroepen
6. Hoe kom je aan die ideeën?
7. De haalbaarheid onderzoeken.
8. Het communiceren van een gedachtegoed
9. Concurrentie? Welke concurrentie?
10. Een andere managementfilosofie
In omslag: Schema 'De evolutie van ondernemen'
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan