Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Concepting

Het managen van concept-merken in het communicatiegeoriënteerde tijdperk

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9789045310640
Voormalig top 100Totaal 234 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Concepting neemt u mee naar een nieuw tijdperk voor de commerciële onderneming. Een tijdperk waarin nieuwe merken die zijn ontwikkeld vanuit een gedachtegoed, een visie een stevige plaats zullen verwerven naast merken die voortkwamen uit traditionele productontwikkelings- en innovatieprocessen.

Merken als Nike, Benetton. Swatch en Virgin gingen u al voor. Maar hoe creëert u zelf een merk vanuit het 'niets'? Hoe krijgt u het door uw bestaande organisatie heen? Hoe organiseert u een Concepting-proces en welk type onderneming en type talenten zijn daarbij cruciaal?

De auteur stimuleert zijn lezers de merken en bedrijven van de toekomst te creëren 'los van de fabriek' en houdt ons tegelijkertijd de spiegel voor van klassieke productontwikkeling en marketing volgens het boekje. Creativiteit, visies en communicatie worden de nieuwe 'grondstoffen' van de onderneming en zijn manager. Een inspirerend, maar ook praktisch handboek voor de manager die met nieuwe merken deze eeuw in wil.

Specificaties

ISBN13:9789045310640
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:156
Druk:1
Verschijningsdatum:20-6-2011
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

4.3 van de 5
8 stemmen
5
1
1
1
0

Over Jan Rijkenberg

Jan Rijkenberg (1957) is sinds 1979 werkzaam in de marketing- en reclamewereld. Hij is medeoprichter van het internationaal opererende concept- en reclamebureau BSUR (be as you are) in Amsterdam, dat voor ondernemingen merken en merkcampagnes ontwikkelt en hen helpt bij het succesvol vergroten van hun volggroepen. Tevens doceert hij bij postacademische opleidingen aan de Rijksuniversiteit Groningen en de TU Delft, en is hij een veelgevraag spreker op conferenties in binnen- en buitenland. Daarnaast schrijft hij regelmatig over innovatie in marketing en communicatie in nationale en internationale publicaties

Andere boeken door Jan Rijkenberg

Inhoudsopgave

1. Introductie
2. Waarom nieuwe concepten nodig zijn
3. Van productontwikkeling via merkontwikkeling naar concepting
4. Het op de markt brengen van een gedachtegoed
5. Geen doelgroepen, maar volggroepen
6. Hoe kom je aan die ideeën?
7. De haalbaarheid onderzoeken.
8. Het communiceren van een gedachtegoed
9. Concurrentie? Welke concurrentie?
10. Een andere managementfilosofie

In omslag: Schema 'De evolutie van ondernemen'

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Concepting