Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Het Halo-effect

Negen misvattingen over management

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2008 1e druk 9789047002949
Voormalig top 100Totaal 29 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

"Dit boek gaat over zakendoen en managen, succes en falen, wetenschap en mythes. Het is voor managers om te leren zelf te denken in plaats van naar talloze managementgoeroes en consultants te luisteren die allemaal dé formule hebben voor een toporganisatie met ongekend succes."
Aldus Phil Rosenzweig in de inleiding van 'Het Halo-effect'.

Veel van onze opvattingen over management zijn misvattingen, denkfouten en gebrekkige inschattingen die ons het zicht ontnemen op de grondslagen van bedrijfsprestaties. In 'Het Halo-effect' ontmaskert Rosenzweig negen algemeen geaccepteerde misvattingen over het bedrijfsleven. Daarbij heeft hij speciale aandacht voor het zogenoemde Halo-effect, een van de meest hardnekkige misvattingen. Onze waarneming van oorzaak en gevolg wordt vertekend door een halo, een aura. Als een bedrijf goede winstcijfers laat zien, denken we al snel dat ook de strategie, het leiderschap, personeel en bedrijfscultuur, ofwel het bedrijf in zijn geheel, goed zijn. Hij leert ons hoe u uit onderzoek de juiste conclusies kunt trekken en misleidende uitspraken en conclusies kunt doorprikken. Voor wie graag onderscheid wil kunnen maken tussen feit en fictie is dit boek onontbeerlijk.

Specificaties

ISBN13:9789047002949
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:222
Druk:1
Verschijningsdatum:29-11-2011
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Het Halo-effect
Ludo de Bie | 14 maart 2008
''Dit boek gaat over het bedrijfsleven en management, succes en mislukking, wetenschap en verhalen. Het is geschreven om managers te helpen zelfstandig te denken en niet te luisteren naar de parade van managementexperts, consultants en ster-ceo's, die allemaal beweren dat ze iets hebben gevonden.'' Tot zover de eerste alinea van het voorwoord. Een hele mond vol dus. En de vraag is nu: maakt Phil Rosenzweig dit ook waar in 'Het halo-effect'?
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
2 stemmen
2
0
0
0
0

Over Phil Rosenzweig

Phil Rosenzweig is professor bij het IMD, het internationale instituut voor management development in Lausanne, Zwitserland. Hij studeerde economie aan de Universiteit van Californië en geeft lezingen en cursussen voor verschillende bedrijven wereldwijd.

Andere boeken door Phil Rosenzweig

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Hoe weinig we weten
2. Het verhaal van Cisco
3. De opkomst neergang van ABB
4. Omringd door halo's
5. Mogen we heil verwachten van onderzoek?
6. Halo's vinden terwijl je sterren zoekt
7. Een hele stapel misvattingen
8. Verhalen, wetenschap en de schizofrene krachttoer
9. De hamvraag van het bedrijfsleven, tweede poging
10. Managen zonder kokosnoten als koptelefoon

Bijlage
Noten
Literatuurlijst
Dankwoord
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het Halo-effect