Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Het membership model

Wat je van Netflix, Spotify en Starbucks kunt leren

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 1e druk 9789047008989
Voormalig top 100Totaal 72 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Netflix, Spotify en anderen vergroten hun klantenbinding door een combinatie van gebruiksgemak en een 'all you can eat'-lidmaatschap. Een win-winsituatie: de klant is koning en het bedrijf heeft vaste inkomsten.

Het lijkt een gouden model in de nieuwe economie. Is dit model ook offline toepasbaar? Robbie Baxter meent van wel, en toont dat aan met voorbeelden van Starbucks, T-Mobile, een casino, een natuurbeschermingsstichting, een lokale boekhandel en vele andere grote en kleine bedrijven. In alle gevallen krijgt elke klant een op maat gesneden product of dienst. In korte, praktische hoofdstukken laat Baxter zien wat het membership-model inhoudt, hoe je het in jouw bedrijfstak kunt opzetten en welke aspecten daarbij van belang zijn.

Specificaties

ISBN13:9789047008989
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:272
Druk:1
Verschijningsdatum:14-10-2015
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Het membership model
Sjors van Leeuwen | 10 november 2015
Ledenorganisaties zijn van alle tijden. Denk aan vakbonden, thuiszorgverenigingen, goede doelen, kranten, loterijen, videotheken, sportscholen en boekenclubs zoals het eens zo succesvolle Boek en Plaat.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Over Robbie Kellman Baxter

Robbie Kellman Baxter studeerde af aan Harvard en Stanford en was daarna ruim twintig jaar adviseur in Silicon Valley voor onder meer Oracle, Netflix, Yahoo en eBay. Momenteel leidt ze adviesbureau Peninsula Strategies, dat zowel online start-ups als gevestigde bedrijven helpt met hun klantenbinding en de bijbehorende interne organisatie.

Andere boeken door Robbie Kellman Baxter

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het membership model