Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Juffen zijn toffer dan meesters

E-book Epub Nederlands 2021 9789401480413
Verkooppositie 5353Hoogste positie: 109
Direct te downloaden

Samenvatting

- HUISWERK KUNNEN WE BETER AFSCHAFFEN
- BEELDSCHERMEN MAKEN KINDEREN DEPRESSIEF
- OM EXPERT TE ZIJN MOET JE 10.000 UUR OEFENEN
- ... EN NOG MEER MYTHES OVER LEREN EN ONDERWIJS

Goede omgang met kennis, bronnen en factchecking is belangrijker dan ooit, zeker in opvoeding en onderwijs. In de veelheid aan informatie en meningen die leraren en leerlingen, maar ook ouders, wetenschappers, pedagogen, beleidsmedewerkers en politici dagelijks te verwerken krijgen, is het niet altijd duidelijk wat ze werkelijk voor waar mogen aannemen.

In Juffen zijn toffer dan meesters trekken Pedro De Bruyckere, Paul A. Kirschner en Casper Hulshof de lijn door van hun bestseller Jongens zijn slimmer dan meisjes. Gesteund door onderzoek bespreken ze een volledig nieuwe reeks onderwijsmythes. In verhitte debatten zoeken ze naar het sterkst gedragen standpunt. Ook als er daardoor hardnekkige fabels moeten sneuvelen.

Is aangeboren intelligentie bepalend voor een goede schoolcarrière? En hoe zit het nu met die juffen en meesters? In dit boek staat het weloverwogen antwoord.

Specificaties

ISBN13:9789401480413
Trefwoorden:onderwijs, mythe, kracht
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:none
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:176
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:25-11-2021
ISSN:

Lezersrecensies

4.6 van de 5
5 stemmen
4
0
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Pedro De Bruyckere

Pedro De Bruyckere is pedagoog en (jongeren)onderzoeker aan de Arteveldehogeschool. Hij is een veelgevraagde spreker in binnen- en buitenland. Als echte mythbuster slaagt hij er steeds in op een grappige, toegankelijke manier complexe materie uit te leggen. De Bruyckere is co-auteur van' De Jeugd is tegenwoordig' en 'Jongens zijn slimmer dan meisjes'.

Andere boeken door Pedro De Bruyckere

Over Paul Kirschner

Paul A. Kirschner (1951) is Distinguished University Professor at the Open University of the Netherlands as well as Visiting Professor of Education with a special emphasis on Learning and Interaction in Teacher Education at the University of Oulu, Finland where he was also honored with an Honorary Doctorate (doctor honoris causa). He was previously professor of Educational Psychology and Programme Director of the Fostering Effective, Efficient and Enjoyable Learning environments (FEEEL) programme at the Welten Institute, Research Centre for Learning, Teaching, and Technology at the Open University of the Netherlands. He is an internationally recognized expert in the fields of educational psychology and instructional design. He is Research Fellow of the American Educational Research Association and the Netherlands Institute for Advanced Study in the Humanities and Social Science. He was President of the International Society for the Learning Sciences (ISLS) in 2010-2011, member of both the ISLS CSCL Board and the Executive Committee of the Society and he is an AERA Research Fellow (the first European to receive this honor). He is currently a member of the Scientific Technical Council of the Foundation for University Computing Facilities (SURF WTR) in the Netherlands and was a member of the Dutch Educational Council and, as such, was an advisor to the Minister of Education (2000-2004). He is chief editor of the Journal of Computer Assisted Learning, associate editor of Computers in Human Behavior, and has published two very successful books: Ten Steps to Complex Learning (now in its second revised edition and translated/published in Korea and China) and Urban Legends about Learning and Education. He also co-edited two other books (Visualizing Argumentation and What we know about CSCL). His areas of expertise include interaction in learning, collaboration for learning (computer-supported collaborative learning), and regulation of learning.

Andere boeken door Paul Kirschner

Over Casper Hulshof

Casper Hulshof is psycholoog, en is als docent onderwijskunde verbonden aan de afdeling Educatie van de Universiteit Utrecht. Hij heeft ervaring met experimenteel onderwijskundig onderzoek, en spreekt graag en veel over de rol van media en internet in het huidige onderwijs.

Andere boeken door Casper Hulshof

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Juffen zijn toffer dan meesters