Corporate storytelling
Het verhaal van uw organisatie
Incompany met Theo Hendriks, Eric van der Steen
Incompany met Theo Hendriks, Eric van der Steen
Corporate storytelling
Het verhaal van uw organisatie
Corporate storytelling
Het verhaal van uw organisatie
Incompany met Theo Hendriks, Eric van der Steen
Met...
Over dit incompanyprogramma
Elke organisatie heeft een verhaal. Een verhaal over verleden, heden en toekomst van de organisatie. Wie ben je, waar sta je voor en waar ga je voor? Dat verhaal is het kloppend hart van de organisatie.
Hoe maakt u dat verhaal en hoe vertelt u het zodanig dat managers, medewerkers en klanten het verhaal gaan doorvertellen? Hoe zorgt u ervoor dat alle betrokkenen een persoonlijk verhaal over uw organisatie vertellen? Kortom: hoe maakt u van uw organisatie een vertellende én een luisterende organisatie?
Het programma
We gaan aan de slag met het verhaal van uw organisatie. Een verhaal waarmee u uw publiek niet alleen in het hoofd, maar vooral ook in hart en handen weet te raken. Om daarmee de menselijke maat terug te brengen, verandering en vernieuwing te versnellen en vertrouwen in de toekomst te versterken. Organisaties met een eigen verhaal zijn sterke organisaties. Omdat ze vertellen wat ze doen, omdat ze doen wat ze vertellen.
De thema's
Het programma wordt opgebouwd rond een vijftal verschillende aspecten van corporate storytelling:
- De basics van corporate storytelling
- De held in jouw eigen verhaal
- Verhalen als versneller van verandering
- Training storytelling
- Het verhaal in de wereld zetten
Sprekers
Video
Praktische informatie
Programma
De thema’s zoals die behandeld gaan worden:
1. De basics van corporate storytelling
We verkennen de mogelijkheden en valkuilen van corporate storytelling en schetsen de contouren van het verhaal van uw organisatie.
2. De held in jouw eigen verhaal
We maken kennis met ‘De reis van de held’ van de beroemde mytholoog Joseph Campbell. Met zijn model als kompas gaan we intensief aan de slag met ieders persoonlijke heldenreis en met de gezamenlijke heldenreis van de organisatie.
3. Verhalen als versneller van verandering
We gaan dieper in op de rol van verhalen bij verandering en de mogelijkheden die het verhaal van de organisatie biedt om die verandering te versnellen.
4. Training storytelling
Deelnemers betreden zelf het podium om hun persoonlijke verhaal rond de ambitie van de organisatie te maken en te vertellen. Het is een energieke, interactieve dag met persoonlijke feedback en praktische handvatten.
5. Het verhaal in de wereld zetten
Ter afsluiting verkennen we de tips & tricks om het verhaal van de organisatie via diverse kanalen in de wereld te zetten, en hoe we van managers, medewerkers en klanten echte vertellers kunnen maken.
Voorwaarden
De aard van incompany programma’s brengt met zich mee dat het lastig is om uitspraken over kosten te doen, voordat wij overleg met u hebben gehad. Veel wordt immers pas na een persoonlijk gesprek met u bepaald en ingevuld. Als wij weten wat uw wensen zijn, kunnen wij een gerichte offerte maken.
Als u ons een email stuurt, nemen wij de volgende werkdag contact met u op. Bellen kan natuurlijk ook: 010-4731397.
LOCATIE
Vaak beschikt de opdrachtgever over een geschikte locatie. Wij adviseren u echter graag bij een eventuele keuze voor een externe locatie. Desgewenst regelen wij dit helemaal
voor u.
Ook interessant voor u"
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Computer en informatica
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan