Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Preview

Lanceer je bedrijf - Succevol starten als ondernemer

Het boek Lanceer je bedrijf is een must-read voor iedere zzp-er of zelfstandig professional die zakelijk succesvol wil zijn. Veel ondernemers zijn ontzettend goed in hun vak maar missen net de essentiële ondernemersvaardigheden om zakelijk succes te bereiken en een stabiel inkomen op te bouwen.

Bart van den Belt | 9 december 2016 | 2-3 minuten leestijd

Het goede nieuws is: ondernemen kun je gewoon leren. Je hebt er geen diploma voor nodig en het hoeft niet met de paplepel ingegoten te zijn. Je leert het gewoon in de praktijk.

Met dit boek geef ik zowel de beginnende als de ervaren ondernemer een kant-en-klaar stappenplan in handen om een bedrijf succesvol neer te zetten. Het kan helpen om een goede start te maken, een duwtje in de rug te geven of om eens opnieuw te kijken naar basis van je bedrijf.

Wat is zakelijk succes?

Het boek begint met het hoofdstuk ‘De basis voor zakelijk succes'. Een inspirerend hoofdstuk omdat het de lezer uitdaagt om te kijken wat ‘zakelijk succes' voor hem of haar nu betekent. Wat wil je echt?

Voor mij is zakelijk succes niet alleen een kwestie van veel geld verdienen maar een combinatie van toegevoegde waarde bieden en zichtbaar zijn.

Focus als ondernemer

Het tweede hoofdstuk helpt de ondernemer om duidelijke doelen te stellen en deze vervolgens te vertalen naar concrete actiestappen. Hiervoor is het belangrijk eerst te bepalen welk type ondernemer je bent door de checklist in te vullen.

Zorg voor een herkenbaar merk

Een herkenbaar merk bouwen is gemakkelijker dan het lijkt en bovendien essentieel. Klanten kunnen tenslotte alleen voor jouw bedrijf kiezen als ze weten waar je voor staat. De truc is om keuzes te durven maken.

Door middel van invuloefeningen helpt dit boek de ondernemer om tot een missie te komen en kernwaarden te formuleren.

Denk je ‘o, ik ben ZZP-er, ik ben toch geen merk'? Dat is een van de misvattingen die in dit boek weerlegd wordt. Opdrachtgevers kiezen tenslotte niet alleen voor iemand om zijn of haar kennis maar ook om het positieve beeld dat ze van die persoon hebben. Denk dus groots.

Benoem je diensten

In het vierde hoofdstuk leert de ondernemer om ‘het bord in de etalage' te zetten. Hoe zorg je ervoor dat klanten precies weten wat jij te bieden hebt? Klanten willen direct weten of ze bij jou op de juiste plek zijn, ze gaan niet eerst uren je website of catalogus lezen.

Dit hoofdstuk geeft de handvatten om je doelgroep zo precies mogelijk te definiëren en een klantprofiel te maken. Dit hoef je niet allemaal zelf te verzinnen, ik reik je de structuur op een dienblaadje aan.

Positioneer jezelf

Het laatste hoofdstuk gaat over hoe je jezelf moet positioneren om zakelijk succes te bereiken. Wat is jouw persoonlijke verhaal? Hoe vertel je het zo dat het mensen bijblijft? Ik helpt je in dit hoofdstuk stapsgewijs om tot een unieke positionering te komen. Ofwel: hoe laat je zien dat jij anders en beter bent dan de concurrent en wat je toegevoegde waarde is?

Lanceer je bedrijf helpt ondernemers hun dromen te realiseren. Zelfs de meest ervaren ondernemer zal door het lezen van dit boek nieuwe ideeën opdoen en gemotiveerd zijn om het nog beter te doen!

Bart van den Belt is oprichter van de Zakelijk Succes Groep, spreker, trainer en auteur van een zestal managementboeken. Na 17 jaar ondernemen staat de teller nu op vier goedlopende bedrijven in verschillende fases en trainde hij duizenden ondernemers op ondernemerschap.

Over Bart
Bart van den Belt (1984) is gelukkig getrouwd met Sanne en heeft een hond, Sofie. Daarnaast is hij een veelgevraagd spreker over marketing, ondernemerschap en (persoonlijk) leiderschap. Hij is auteur van diverse online trainingen, audioprogramma’s en boeken, waaronder de bestseller Fluitend veranderen. Bart is oprichter van de Zakelijk Succes Academy (www.zakelijksucces.nl) en is mede-eigenaar van verschillende bedrijven. Zijn missie omschrijft hij als: ‘Serving God by developing people’.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden