Wil je meer resultaat met je website? Stel jezelf dan eerst de vraag: heb je wel écht een website nodig? Zo ja, wat wil je er mee bereiken? Wat is resultaat voor jou?
Regelmatig komen wij websites tegen die geen resultaten behalen. Ondernemers die mooi werk doen voor andere mensen, maar geen klanten krijgen via hun website. Dat is ontzettend zonde! Met het boek Experttips voor websites met resultaat brengen we daar verandering in.
Op basis van alle experimenten, onderzoeken en case studies die we hebben gedaan, hebben we de KLIK-methode ontwikkeld. Met deze methode haal je in 4 stappen meer resultaat uit je website.
Keuzes maken - Een goed plan is het halve werk
Voordat je direct begint met het maken van de website zijn er een aantal belangrijke keuzes die je moet maken. Zoals wat is het doel van je website? Wat wil je dat bezoekers doen? Welke producten wil je aanbieden? En hoe wil je de website inrichten?
Bespaar jezelf een hoop tijd door dit vooraf te bepalen. Hierdoor ga je doelgerichter aan het werk en voorkom je dat je pagina’s voor niets maakt. Ook wanneer je al een website hebt, is het goed om opnieuw te starten met een plan. De structuur en de keuzes die je maakt bepaalt het resultaat van je website.
Met deze eerste stap maak je de blauwdruk van je website. We leggen de keuzes aan je voor en geven je adviezen.
Layout - Behoud de aandacht van je bezoeker
De volgende stap is de lay-out van de website. Wanneer een bezoeker op je website komt wil je dat die ook op je website blijft. De layout van je website heeft hier grote invloed op. Wat plaats je waar en waarom?
Er zijn vier verschillende persoonlijkheden van bezoekers. Maar hoe houd je de aandacht van alle vier de groepen vast? Dat leggen we onder andere uit in deze stap.
Je leert waar de verschillende groepen behoefte aan hebben en hoe je hier op in kunt spelen. En om het nog makkelijker te maken, geven we je ook kant en klare pagina templates die je letterlijk kan overnemen!
Interactie - Bouw een band op met je community
Alle belangrijke keuzes zijn gemaakt en de complete lay-out staat. Nu is het tijd om de interactie met je bezoekers aan te gaan. Een bezoeker koopt namelijk niet meteen een product van je.
Door de interactie aan te gaan, bouw je een relatie op met je potentiële klanten. Hoe meer mensen jou volgen en fan van je zijn, hoe makkelijker het is om producten te verkopen. Goede interactie versterkt het vertrouwen. In dit hoofdstuk geven we je strategieën en methodes om makkelijker een band met je community op te bouwen.
Koopmoment - Van bezoekers naar klanten
Uiteindelijk werken we hier in het hele boek naartoe: het koopmoment. Het doel van elke website is meer klanten en meer omzet. Mensen kopen niet zomaar een product of dienst op een website.
In deze laatste stap leggen we je strategieën uit. Hoe je kun je iemand de stap van bezoeker naar klant laten zetten? Hoe krijg je de laatste potentiële klanten ook over de streep? En hoe verdien je je advertentiekosten gemakkelijk terug? Op al deze vragen geven we je antwoord.
Voor dit boek hebben we drie Nederlandse top ondernemers geïnterviewd: Wilco de Kreij (Upviral), Joost de Valk (Yoast SEO plugin) en Ria Kaashoek (Facebook ads). Verder staat dit boek vol met waardevolle tips, strategieën en templates.
Wanneer je de KLIK-methode implementeert, haal je zeker meer resultaat met je website. We wensen je veel succes en zijn benieuwd naar jouw resultaten!
Vanessa Carreiro en Maarten Ligthart combineren hun psychologische kennis met de kracht van automatiseren. Ze zijn beiden verbonden aan Webcademy en de auteurs van Experttips voor websites met resultaat.
Over Vanessa Carreiro
Vanessa Carreiro is als website trainer verbonden aan Webcademy.
Over Maarten Ligthart
Maarten Ligthart is als website expert & trainer verbonden aan Webcademy.