De 88 managementkaarten zijn de samenvatting van de business- en ontwikkelingsroman Dagboek van bewust leiderschap. Ze zijn los te gebruiken en in combinatie vormen ze een navigatiesysteem voor strategie-uitvoering en verandering: storytelling pur sang over en voor mensen, over hoe mensenlevens vervlochten zijn met de levens van organisaties.
Strategie-uitvoering in een notendop
Het businessmodel bevat alle ins en outs van strategie-uitvoering: de zichtbare bovenstroom met harde feiten en de onzichtbare onderstroom met zachte factoren. Het is een proces van oorzaak en gevolg: van analyse, visie, missie, doelen, acties naar resultaat. Deze zes geven inhoud en houvast, verankeren de boven- in de onderstroom.
De kern van het nieuwe veranderen
Veranderen is onze natuur en daarom is de weg van de evolutie de makkelijkste: van binnenuit door inzet van onze rationele en emotionele intelligentie, maar ook door ons leervermogen. Wat voor een mens zijn levensdoel is, is voor een organisatie haar missie: de bron van energie. Leiden met het hart vol vuur en moed, volgen met het hoofd van controle.
Bewust leiderschap maakt het verschil
Als we ons bewust zijn van onszelf en onze omgeving, kunnen we authentiek in het leven staan. Het ontwikkelmodel gaat over een leven lang leren: over zelf, ervaringen, overtuigingen, zelfbeeld, bewustwording en transformatie. Hoe bewuster de mensen, hoe bewuster de organisaties, en hoe bewuster en duurzamer de samenleving.
Inspiratiekaarten om van te leren en ...
Nog veel meer, zoals bijvoorbeeld de dialoog met elkaar aan te gaan, gevoelige thema's bespreekbaar te maken, collega's beter te leren kennen en de theorie eens op te halen. Een kleine greep uit de collectie: 1 businessmodel, 1 ontwikkelmodel, 3 basisprincipes, 4 formules, 5 groeiprincipes, 5 succesfactoren, 3 vitaliteitsfactoren, 3 stuurmiddelen, etc.