OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 83 van 1.697 resultaten
    recensie
    Marketing
    30 november 2004
    Philip Waalewijn
    Bij uitgeverij Lemma verscheen het boek van Ger Hofstee met de intrigerende titel 'Master in marketing'. Het boek is geschreven als introductie op het marketingvak voor managers en professionals in het kader van een postacademische bedrijfskundige opleiding. Mensen die al een hogere opleiding hebben genoten, maar niet op het gebied van marketing. Een basisboek dus, waarin zowel theorie (de begrippen en wetmatigheden) als praktijk aan bod komen en aangevuld met anekdotes en voorbeelden uit de eigen langjarige (marketing) praktijk ervaring van de auteur.
    recensie
    Marketing
    7 november 2004
    John Koster RM
    3-4 minuten leestijd
    Heeft marketing ooit iets van waarde voortgebracht? Zoals de geneeskunde penicilline heeft ontdekt, zoals de chemie plastics heeft ontwikkeld, zoals elektrotechniek de computer? Wat heeft marketing aan de mensheid bijgedragen? 
    recensie
    Marketing
    25 augustus 2004
    Henk Gijzen
    1-2 minuten leestijd
    Waarom wordt het ene karakter een succes en zien we het andere karakter nooit meer? Dit is de prangende vraag die de auteur bezig houdt en die elke marketeer beantwoord wil krijgen. Volgens Van Dillen dient u voor succes over uitgebreide kennis van de kids te beschikken, van wat ze drijft en wat ze leuk vinden.
    recensie
    Marketing
    5 augustus 2004
    Rob Beltman
    3-4 minuten leestijd
    Welke manager is er niet op uit te ontdekken wat het recept voor ondernemingssucces is? De ondertitel van dit boek doet vermoeden dat Andy Mosmans het u zal schenken. Als u dat denkt, komt u met dit boek bedrogen uit. Andy heeft met zijn odyssee langs 's lands meest bewonderde organisaties vooral een bijzonder vermakelijk en leerzaam boek geproduceerd, dat de aandachtige lezer inzicht geeft in enkele bouwstenen van hún succes.
    achtergrond
    Algemeen management
    4 augustus 2004
    Walter van Hulst
    7-10 minuten leestijd
    recensie
    Marketing
    7 juni 2004
    Louis Thorig
    Communicatie is al zo oud als de mensheid. Communicatie tussen mensen ontwikkelt zich steeds verder door de telkens andere eisen die de maatschappij aan communicatie stelt. Communicatie is dynamisch en altijd in beweging. Bewust omgaan met communicatie om doelen te bereiken is een vak apart. Een communicatiemedewerker houdt zich voornamelijk bezig met uitvoering, uitvoeringsadviezen en productiebegeleiding. Hij of zij voert taken uit in opdracht van een leidinggevende en draagt de verantwoordelijkheid over kleinschalige projecten. Bovendien levert een communicatiemedewerker bijdragen aan de ontwikkeling van het interne en/of externe communicatiebeleid en de activiteiten die uit dit beleid voorvloeien. Een stap verder, de senior communicatiemedewerker of communicatieadviseur werkt vooral beleidsstrategisch. Deze houdt zich bezig met advisering, projectleiding en specialistische taken. Op strategisch niveau denkt een senior communicatiemedewerker mee over de bedrijfsfilosofische vraagstukken. Met andere woorden hoe vertaalt een organisatie haar organisatiedoelstellingen in communicatiedoelstellingen.
    recensie
    Marketing
    7 juni 2004
    Rob Beltman
    3-4 minuten leestijd
    In de nadagen van de echte hype rond Customer Relationship Management (CRM) kijken Jan Willem Rietdijk en Wichard Steenbakkers (beiden werkzaam bij Ordina) in dit boek uit de reeks 'ICT bibliotheek' naar de Kritische Succes Factoren voor het implementeren van CRM.
    recensie
    Marketing
    8 maart 2004
    Harold Janssen
    3-4 minuten leestijd
    De IK-cultuur. Er zit een eigenaardige spanning in dat woord. Een paradox. Aan de ene kant het ik, het individuele, het egocentrische, het niks met een ander te maken (willen) hebben. Aan de andere kant cultuur. Typisch iets wat je met z'n allen maakt, waar verbinding voor nodig is en leidt tot verbondenheid. De cultuur maakt het ik en andersom.
    recensie
    Marketing
    4 maart 2004
    Ed Feijen
    3-4 minuten leestijd
    De titel van dit boek is wat mij betreft enigszins misleidend te noemen. Alhoewel Jean-Pierre Thomassen de zin en onzin bespreekt, verschaft hij de lezer toch vooral instrumenten om de winstgevendheid van klanten voor de onderneming te vergroten. In feite dekt de subtitel de lading beter: 'Grotere winstgevendheid door sturing op de waarde van en voor de klant'.
    recensie
    Marketing
    8 februari 2004
    Remko van der Honing
    In w
    recensie
    Marketing
    3 november 2003
    John Koster RM
    Eerlijk gezegd lukt het mij niet om een boek met als titel 'Visionaire Marketing' geheel onbevooroordeeld open te slaan. Wat kan er zo visionair zijn aan marketing? Is het niet zo dat visionair vooral betrekking heeft op personen? En als er al zoiets is als 'Visionaire Marketing', is er dan ook 'Niet-Visionaire Marketing'? Dit boek vraagt enige gewenning; het leest alsof je een college volgt. Een goed college, welteverstaan. Het staat werkelijk boordevol voorbeelden (meer dan 80% van de tekst), die in een soort geletterde spreektaal zijn beschreven. Uitgesproken Amerikaans van opzet, maar niet onplezierig door de zweem van vlotheid en milde ironie, zij het soms wat onrustig van de hak op de tak springend.
    achtergrond
    Marketing
    29 april 2003
    Marjolein van Oordt
    7-9 minuten leestijd
    achtergrond
    internet en social media
    9 april 2003
    8-11 minuten leestijd
    achtergrond
    internet en social media
    9 april 2003
    Alex Stoter
    5-7 minuten leestijd
    recensie
    Marketing
    4 april 2003
    Rob Beltman
    In een tijd dat velen de aandacht al weer van CRM afkeren en zelfs Tom Siebel het kindje doodgeboren heeft verklaard, komt Ordina Finance consultant Nico Beenker met zijn 'Handboek CRM'. De vraag is natuurlijk of dit werk de zo frequent falende implementatie van CRM kan ondersteunen en daarmee wellicht de redding kan betekenen van 'everyone's favorite three-letter word'.
    achtergrond
    Marketing
    9 januari 2003
    Yousri Mandour
    8-11 minuten leestijd
    recensie
    Marketing
    2 december 2002
    Bert Peene
    1-2 minuten leestijd
    Met 'Agressiemanagement. Hoe organisaties omgaan met agressie van klanten' van Hans Koning e.a. erbij dacht ik een complete toolkit voor effectief omgaan met agressie in handen te hebben.
    achtergrond
    Marketing
    26 november 2002
    Wijnand Fasotte
    7-10 minuten leestijd

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden