OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
34 resultaten
recensie
15 juli 2019
Ger van den Buijs
2-3 minuten leestijd
Ben je voor of tegen? Geloof je in de online of in retail? Waar koop je zelf eigenlijk het liefst? De auteur van Waarom Stenen Winkels Winnen wil met dit werk de mythe uit de discussie halen en de feiten laten spreken.
recensie
Marketing
26 juni 2019
Ger van den Buijs
2-3 minuten leestijd
Ik vind het lastig dit boek te typeren. Het is rommelig, maar er zitten wel enkele goede inzichten in. Seth Godin is één der groten in marketingland, dus wie ben ik dan om kritisch te zijn? Maar als ik eerlijk ben viel het boek me een beetje tegen.
recensie
Marketing
24 juni 2019
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
Een prachtig cadeau. Dit boek is zo mooi vormgegeven dat het zich bijzonder goed leent als geschenk. En ook inhoudelijk mag het boek er zijn. Moment Marketing haakt aan bij een trend van nieuwe vormen van marketing die ontstaan, omdat de oude minder effectief worden.
recensie
Ondernemen
21 februari 2019
Ger van den Buijs
2-3 minuten leestijd
Dit boek had ik zelf willen schrijven. Enkele weken geleden kwam ik in contact met de ‘Betekeniseconomie’. Deze beweging maakt me echt enthousiast.
recensie
IT-management / ICT
15 februari 2019
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
Blockchain is echt een ingewikkeld onderwerp. Ik had er al verschillende artikelen en een boek over gelezen, maar de klepel wist ik nog altijd niet te hangen. Drescher is er met zijn boek Blockchain in geslaagd om het echt glashelder te maken.
recensie
Marketing
14 februari 2019
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
Bart Lombaerts maakt met Meaningful marketing betekenismarketing toegankelijk voor een breed publiek. Dat is een prestatie, want sommige auteurs zijn zo activistisch dat ze het grootste deel van de lezers doen afhaken.
recensie
Economie
5 februari 2019
Ger van den Buijs
3-4 minuten leestijd
Welk nieuws lees jij? Een bericht dat jouw bank afgelopen jaar 20% meer winst heeft gemaakt? Een bericht dat er in de binnenstad een Brownies en Downies is geopend? Eén over de nieuwe BMW3 of één over de plastic soup cleanup?
recensie
Communicatie en media
1 februari 2019
Ger van den Buijs
Een titel als De FUNfactor is gewaagd. Dat schept verwachtingen. En Judith Smits maakt die meer dan waar. Dit is echt een leuk boekje. Lekker licht en leesbaar. Vrolijke kleuren en vormen. Veel afwisseling en ook doe-dingen.
recensie
Organisatiekunde
14 januari 2019
Ger van den Buijs
3-4 minuten leestijd
Twintig november jl. (2018) introduceerde Hubspot het begrip marketing Flywheel. Brian Halligan, co-founder van Hubspot, publiceerde een artikel in Business Harvard Review zijn visie dat het marketing Flywheel de populaire marketing funnel gaat verdringen. Een goede reden om terug te grijpen op de bron van het begrip Flywheel in business management. Jim Collins introduceerde dit begrip al in 2001 in dit boek Good to Great.
recensie
Communicatie en media
14 januari 2019
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
Koen Jordaans geeft ons met Social Shift een heel praktisch boek. Dit boek heeft een beperkt theoretisch kader, maar geeft daarentegen heel veel inzicht in de praktijk van zijn Social Shift aanpak.
recensie
recensie
IT-management / ICT
13 december 2018
Ger van den Buijs
2-3 minuten leestijd
Dit ‘voor dummies’ boek gaf me een heel apart gevoel van binnen. Ik zal eerlijk zijn. Ondanks mijn universitaire opleiding en ICT-achtergrond snapte ik er weinig van. Of misschien was dat juist wel het probleem.
recensie
Marketing
12 november 2018
Ger van den Buijs
De boekjes van Sprout zijn als een bonbondoos. Elk verhaal is weer smullen. Wat ik zo knap vind, is dat ze theoretische onderwerpen een menselijk gezicht weten te geven.
recensie
Marketing
9 november 2018
Ger van den Buijs
2-3 minuten leestijd
Community marketing bevat een belangrijk bericht aan hen die hun klant echt willen bereiken. Nee, beter gezegd, die een echte verbinding wil maken met mensen die een bepaalde levensvisie, levenswijze invullen of nastreven.
recensie
Marketing
7 november 2018
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
Seks, humor en het Beloofde Land is een heerlijk boek. Compacte stukjes die lekker weg lezen, praktisch uitgewerkt, met goede voorbeelden, grafisch materiaal en cijfermatige onderbouwing.
recensie
Marketing
30 oktober 2018
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
Maak je naam onvergetelijk van Floris Hülsmann is een verhalenbundel en werkboek in één. Hülsmann heeft een pakkend boek geschreven over het verzinnen van namen.
recensie
Internet en social media
5 oktober 2018
Ger van den Buijs
2-3 minuten leestijd
Het geheim van bol.com is een prachtig jongensboek. Ik werd er helemaal blij van. Het is een heerlijk boek over drie jonge honden die een prachtig bedrijf uit de grond stampen. Er wordt voortdurend gepionierd.
recensie
Marketing
26 september 2018
Ger van den Buijs
3-4 minuten leestijd
Dit is een boek over een belangrijk onderwerp. Commerciële platformen worden steeds dominanter in het contact tussen bedrijven en klanten. De grote partijen pakken steeds meer marktmacht. Maar er zijn ook voortdurend nieuwe initiatieven. Op dit moment lanceert Sligro bijvoorbeeld haar Sligro Insights platform.
recensie
Internet en social media
27 juli 2018
Ger van den Buijs
2-3 minuten leestijd
Dit is een geweldig boek. De aanprijzing Beste Businessboek van het jaar door Financial Times is helemaal terecht. Hoewel ik nooit echt fan ben geweest van Amazon of Jeff Bezos, was het boek de moeite van het lezen meer dan waard.
recensie
Strategisch management
27 juni 2018
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
De titel De Vier klinkt als een spannende roman en Galloway heeft inderdaad een lekkere schrijfstijl. De subtitel is behoorlijk pretentieus, maar wordt naar mijn smaak in ieder geval deels waargemaakt.