OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
22 resultaten
recensie
Leiderschap
16 juni 2017
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Auteur, spreekster, coach en zangeres, al deze titels zijn op het lijf geschreven van Irma Lohman, de schrijfster van het boek The Voice of Leadership, met als ondertitel De Toonladder van het Leven, in vijf stappen naar meer succes, zelfvertrouwen en geluk.
recensie
Non-profit
14 februari 2017
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Zorgorganisatie Philadelphia ging terug naar de kern door zichzelf grondig de vraag te stellen: voor wie doen wij ons werk eigenlijk? Een omslag in denken en werken die in de hele organisatie leidt tot ‘meer doen met minder regels’. Over de aanpak van Philadelphia verscheen het boek Het werkt! dat in januari op een groot congres over zelforganisatie werd gepresenteerd.
recensie
Psychologie
18 maart 2016
Justin van Lopik
1-2 minuten leestijd
In zijn nieuwste publicatie maakt Pim Steerneman een denkbeweging die nog geruime tijd blijft nazingen. De auteur deed veel ervaring op met het trainen van autistische mensen om optimaal te functioneren.
recensie
Leiderschap
14 maart 2016
Justin van Lopik
3-5 minuten leestijd
Veel managers van agile teams weten niet hoe ze goed leiding kunnen geven als een team geacht wordt zelf te sturen. Rini van Solingen legt in zijn nieuwste boek, De Bijenherder, uit hoe dit kan. Hij doet dit op een leuke, lichte wijze in een fictief verhaal over een schapenherder die imker wordt.
recensie
Algemeen management
27 november 2015
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
De boodschap van Paul Verburgt in Minimal Management: geef medewerkers hun vrijheid en eigen verantwoordelijkheid terug en beperk management tot het uiterste minimum. Wat vinden de klanten van Managementboek.nl van dit boek?
recensie
Non-profit
17 augustus 2015
Justin van Lopik
3-5 minuten leestijd
Werken aan de wakkere stad is een van de weinige titels die ingaan op de problematiek rond de drie decentralisaties, die momenteel op gemeenteniveau speelt. Vier lezers beoordeelden het boek.
recensie
Reclame en verkoop
19 juni 2015
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
In Pitch laten pitchexperts Rick Willemsen en Alette den Exter zien hoe je jezelf slim 'verkoopt'. Of het nu gaat om korte of lange presentaties, mondeling of op papier. Van elevator tot aanbesteding. Drie lezers beoordeelden het boek.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
14 april 2015
Justin van Lopik
3-4 minuten leestijd
Wie schrijft, die blijft. Misschien doet u er zelf ook aan mee. Dagelijks produceren wij met z’n allen enorme hoeveelheden rapporten en memo’s. Leest u ze allemaal? En hoe goed leest u ze? Hoeveel van de informatie kunt u na een paar dagen nog reproduceren? In ‘Lezen, weten en niet vergeten’ reikt Mark Tigchelaar u een methode aan om uw hersenen te trainen en ze daardoor beter te benutten.
recensie
Internet en social media
2 april 2015
Justin van Lopik
3-4 minuten leestijd
In Meer omzet met je webshop laat Jurjen Jongejan op een aansprekende en laagdrempelige manier zien hoe je de conversie van je webshop structureel verbetert. Vier lezers beoordelen het boek.
recensie
Algemeen management
31 maart 2015
Justin van Lopik
7-10 minuten leestijd
Managers van publieke organisaties kunnen in de beeldvorming op weinig sympathie rekenen. Het beeld is dat er teveel van zijn, dat ze vervreemd zijn van de werkvloer en de verkeerde dingen doen. De ‘managerscultuur’, is daarom als ‘het zand in de machine van Nederland’.
recensie
Algemeen management
26 januari 2015
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Zo simpel kan het zijn bevat 30 simpele oplossingen voor moeilijke problemen. Het bedenken van simpele oplossingen is echter knap lastig. Gelukkig vindt u in dit boek inspirerende tips en praktische voorbeelden om direct mee aan de slag te gaan. Wat vinden onze klanten ervan?
recensie
Persoonlijke effectiviteit
21 januari 2015
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Bouwend op nieuwe neurologische en sociaal-psychologische inzichten en jarenlange ervaring in het bedrijfsleven en de politiek laat taalstrateeg Sarah Gagestein in Denk niet aan een rose olifant zien wat werkt. Maar wat vinden onze klanten ervan?
recensie
Financieel management
2 december 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Deze reconstructie legt de vinger op de zere plekken: de ambitie van Staal, de financiële trucs van De Vries en falend toezicht, zowel bij Vestia als daarbuiten. Een explosief mengsel dat regelmatig leidt tot onverantwoorde beslissingen, zowel in de publieke als in de private sector. Maar wat vinden de lezers ervan?
recensie
Marketing
5 november 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
'De Enthousiasme Trilogie' (Flame, Flow, Flood) gaat over hoe het aanwakkeren en verspreiden van enthousiasme tot positieve resultaten leidt. Maar zijn de lezers ervan ook enthousiast? We vroegen het 3 klanten.
recensie
Marketing
30 september 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Met ‘Verboden voor klanten, wij houden van fans’ ontdek je hoe jij waarde kunt toevoegen. Daar worden klanten fan van! Maar wat vinden de lezers ervan?
recensie
Strategisch management
30 september 2014
Justin van Lopik
3-4 minuten leestijd
Kees de Jong beschrijft in 'Groter groeien' zijn ervaringen met ondernemerschap, zijn worstelingen, fouten en oplossingen. Vier lezers beoordelen het boek.
recensie
Algemeen management
22 augustus 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Zakendoen in de nieuwe economie is uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2014. Het boek levert de kennis en het inzicht om op volstrekt nieuwe manier te gaan ondernemen. Innovatiever, met meer slagkracht dan ooit. Maar wat vinden de lezers ervan? U leest het in deze aflevering van In Focus.
recensie
Coaching en trainen
20 juni 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
In zijn nieuwste boek zet Joost Crasborn een stevige visie neer op het coachen van uw team. En hij biedt veel ingangen om samen teamambitie en teamkracht vrij te maken. In het boek staan HOE's centraal. Maar wat vinden de lezers ervan? In deze aflevering van In Focus: Hoe coach ik mijn team? - en het team zichzelf!
recensie
Internet en social media
27 mei 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Social media is geen hype meer, maar onderdeel van de maatschappij. Het social media modellenboek brengt alle facetten van deze dynamische media in kaart. Het geeft een helder overzicht van de belangrijkste modellen en tools voor hoe social media ingebed kan worden binnen organisaties.
recensie
Algemeen management
22 mei 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat.