OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 114 van 11.923 resultaten
    recensie
    Economie
    25 januari 2021
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    Aangejaagd door de coronacrisis wordt de roep om verandering steeds luider. Het kapitalistische systeem moet op de schop, want er is geld genoeg. We gebruiken het alleen verkeerd. In Een land van kleine buffers lezen we hoe dat komt, en wat er moet veranderen.
    recensie
    Ondernemen
    22 januari 2021
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    Marcus Buckingham en Ashley Goodall gaan negen ‘leugens' van de werkvloer te lijf. Daar gaan onze overtuigingen over onder andere het belang van een bedrijfscultuur, opgelegde doelstellingen en heldere doelen.
    recensie
    Algemeen management
    22 januari 2021
    Dick Rochat
    2-3 minuten leestijd
    Ik was blij verrast met deze titel. Temeer het grasland van psychologische veiligheid nog niet kaalgevreten is. Sterker nog, met het eerdere boek Psychologische Veiligheid, en nu deze veldgids over psychologische veiligheid is het echte ontginnen begonnen.
    recensie
    Algemeen management
    21 januari 2021
    Geert Vandamme
    2-3 minuten leestijd
    Jij moet je bek houden. Een goedgekozen titel die ‘ binnenkomt ‘ en nieuwsgierig maakt. Het oog wil ook wat, en qua lay-out komt deze uitgave daar ook aan tegemoet. Een kunstige voor- en achterflap en twee kleurendruk binnenin maken een gewichtig thema meer verteerbaar.
    recensie
    IT-management / ICT
    21 januari 2021
    Christel Deckers
    1-2 minuten leestijd
    In coronatijd is thuiswerken heel gewoon geworden. En het is onwaarschijnlijk dat we in het post-corona tijdperk weer teruggaan naar onze 5-daagse werkweek op kantoor. Tijd om wat broodnodige kennis bij te spijkeren.
    recensie
    Coaching en trainen
    20 januari 2021
    Bert van Dijk
    4-5 minuten leestijd
    Karin de Galan heeft in haar boek Online trainen gedaan wat gedaan moest worden in deze tijd van ingrijpende veranderingen in de uitoefening van het beroep trainer. En, zoals we van haar gewend zijn, dat heeft ze grondig aangepakt.
    recensie
    20 januari 2021
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    Ik ben niet opgegroeid met strips en graphic novels. Maar na het lezen van Muizen en mensen ben ik helemaal om. Wát een boek...
    recensie
    Verandermanagement
    20 januari 2021
    Thomas Cech
    3-4 minuten leestijd
    Jelger Spijkerboer zet in zijn boek Veranderkompas uiteen hoe een professional op praktische wijze een verandering realiseert met het door hem ontwikkelde Veranderkompas.
    recensie
    Psychologie
    19 januari 2021
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Emeritus hoogleraar neurologie Daniel Levitin neemt het in Hoe ouder, hoe beter op voor de oudere. Hij rekent af met veel vooroordelen en probeert het beeld te herzien dat we als maatschappij en als organisaties van ouderen hebben.
    recensie
    Strategisch management
    19 januari 2021
    Henny Portman
    3-4 minuten leestijd
    De strategie van de Kreeft - bouw aan echte vernieuwing is geschreven door Yousri Mandoer, Dorien van der Heijden en Sven Turnhout. Ze nemen je aan de hand met het doel binnen bestaande organisaties te vernieuwen en gebruiken hierbij het groeiproces van de kreeft als metafoor.
    recensie
    Algemeen management
    19 januari 2021
    Christel Deckers
    1-2 minuten leestijd
    Geen enkele organisatie kan het in deze tijd nog alleen af. Is het niet samenwerken met bezorgdiensten om te regelen dat je klanten je bestellingen ontvangen dan is het wel samenwerken in regionaal verband als het bijvoorbeeld over de zorg gaat.
    recensie
    Communicatie en media
    18 januari 2021
    Louis Thorig
    3-5 minuten leestijd
    Accountability is in het huidige transparantietijdperk in allerlei sectoren een snel aan populariteit winnend fenomeen. Accountability in de communicatiesector gaat uit van het principe meten is weten, weten is voorspellen, voorspellen is beheersen.
    recensie
    Algemeen management
    18 januari 2021
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    In Crisiskracht legt Rolf Grouve uit hoe je ten tijde van een crisis jouw organisatie kunt analyseren, opnieuw focus aan kunt brengen, kansen die ontstaan kunt pakken en alle middelen in kunt zetten om deze onzekere periode uit te komen met een stabiel bedrijf dat snel door kan groeien.
    recensie
    Ondernemen
    15 januari 2021
    Rudy Kor
    4-5 minuten leestijd
    Voor diegenen die de naam John de Mol weinig zegt, op de website van zijn bedrijf staat het volgende: ‘Talpa Network is een 100% Nederlands netwerk van sterke mediamerken. Met merken als SBS6, Radio538, Veronica, LINDA. Net5, ActievandeDag.nl of StukTV bereiken we wekelijks 90% van alle Nederlanders.'
    recensie
    Algemeen management
    15 januari 2021
    Annemieke Figee
    3-4 minuten leestijd
    Na hun succesvolle eerste boek over het thema Psychologische veiligheid, komen Hans van der Loo en Joriene Beks met een vervolg: Veldgids psychologische veiligheid.
    recensie
    Ondernemen
    14 januari 2021
    Renée Braken-Krol
    3-4 minuten leestijd
    Zakendoen op gevoel, het intuïtiemodel als basis voor succes heeft mij concrete handvatten en inzichten gegeven hoe je hier praktisch en direct mee aan de slag kan.
    recensie
    Algemeen management
    14 januari 2021
    Niels van Gorp
    2-3 minuten leestijd
    De laatste jaren interesseer ik me nogal voor persoonlijke ontwikkeling en heb ik een enorme nieuwsgierigheid ontwikkeld naar wat er allemaal geschreven en gedacht wordt. Die benieuwdheid dreef me richting het boek van Annemiek Douw.
    recensie
    Marketing
    13 januari 2021
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Met Why winners give it all heb je een uiterst praktisch marketingboek in handen. Reclameman/ Marketeer Ed Stibbe beschrijft in zijn eerste boek op een zeer toegankelijke manier waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dit ook zou kunnen.
    recensie
    Communicatie en media
    13 januari 2021
    Geert Vandamme
    1-2 minuten leestijd
    De taal die je gebruikt is als de kleding die je draagt. Je schept er een beeld van jezelf mee naar je omgeving. Het is dus van groot belang om correct en goed opgebouwde teksten de wereld in te sturen.
    recensie
    Internet en social media
    12 januari 2021
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Voor iemand die zelden thrillers leest was ik opvallend snel gegrepen door het verhaal van Steven Van Belleghem - bekend van managementboeken als When digital becomes human - in Eternal. Bij hoofdstuk 2 om precies te zijn.

      Personen

        Trefwoorden