OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 123 van 11.921 resultaten
recensie
Leiderschap
5 oktober 2020
Ivo Brughmans
2-3 minuten leestijd
Face the Future van Prof. Dr. Freek Peters begint met een prachtige quote die de essentie van contextueel leiderschap weergeeft: ‘Some moments you have to be king, it’s a role not an identity.’
recensie
Marketing
5 oktober 2020
Quintus Hegie
4-6 minuten leestijd
In een tijdperk waarin marketingdata overvloedig beschikbaar is en data dikwijls als een leidende feitelijkheid wordt ingezet, biedt Danny Oosterveer met Databedreven marketing marketeers op een vlotte en overzichtelijke manier de mindset om de teugels van in handen te blijven houden als je wordt overspoeld met data.
recensie
Strategisch management
5 oktober 2020
Ruerdje van Mierlo
5-6 minuten leestijd
Purpose, de moraal van het verhaal is een prima boek voor leidinggevenden en directies van grotere organisaties die een eerste begin willen maken binnen hun organisatie met denken over Purpose.
recensie
Strategisch management
2 oktober 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
We maken met z’n allen een zooitje van onze aardkloot en samenleving. Tijd daarom om het tij te keren. En juist bedrijven kunnen hier volgens Ruud Veltenaar en Leen Zevenbergen een belangrijke rol in spelen. In Once Upon A Future krijgen we een spiegel voorgehouden. En een routekaart om in actie te komen.
recensie
Leiderschap
2 oktober 2020
Renée Braken-Krol
2-3 minuten leestijd
Een titel die mij triggerde! Hoe kun je op je werk liefdevol leidinggeven? En wat is liefdevol? En hoe verhoudt zich dit tot het behalen van (harde) resultaten? En vooral: welke 'nieuwe' vaardigheden kan ik me hierin eigen maken? In een wereld vol complexiteit, thuiswerken, afstand tot je medewerkers, hoe ga je hiermee om?
recensie
Ondernemen
2 oktober 2020
Hanneke Tinor-Centi
1-2 minuten leestijd
Nederland telt ongeveer 300.000 familiebedrijven. Hoe kan het dan dat het zó vaak voorkomt dat de bedrijfsopvolging in een familiebedrijf niet goed is geregeld en dat dit voor veel ellende en onenigheid zorgt? Tom Meuleman geeft antwoorden en adviezen in zijn boek Opvolger gezocht.
recensie
Marketing
1 oktober 2020
Rinus Verhart
1-2 minuten leestijd
In 5 duidelijke delen neemt Jos Burgers je mee in een boek vol met voorbeelden, tips en adviezen. Dat klinkt goed maar aan het lezen van het boek heb je niks. Alleen aan het lezen dan. Je moet ermee aan de slag.
recensie
Marketing
30 september 2020
Sjors van Leeuwen
7-10 minuten leestijd
Product, prijs en kwaliteit zijn allang niet meer onderscheidend in het gevecht om de klant. Gebruiksgemak en service ook niet meer. Je moet meer doen om klanten voor je te winnen. Je moet bouwen aan een ‘offer you can’t refuse’ door levenspartner van de klant te worden en de wereld te verbeteren. Dat is de boodschap van Steven Van Belleghem in The Offer You Can’t Refuse.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
30 september 2020
Liesbeth Tettero
2-3 minuten leestijd
Niemand is perfect, iedereen maakt wel eens een fout. Waarom vinden we het dan toch vaak zo erg als het een keer gebeurt? Of waarom doen we niet wat we zouden willen doen uit angst om een fout te maken?
recensie
Algemeen management
29 september 2020
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Zeg dat nog eens? Dat is de titel van een handzaam boekje met meer dan zeshonderd citaten, rake oneliners en nadenkertjes uit de managementliteratuur. Een mooie inspiratiebundel samengesteld door Eric de Haan.
recensie
Coaching en trainen
29 september 2020
Amber Zwartbol
4-6 minuten leestijd
Het groot online werkvormenboek is weer zo'n boek waar ik ontzettend blij van word: een uitgebreide verzameling van zestig goed uitgeschreven en direct bruikbare online werkvormen, een must in het huidige coronatijdperk, waarin online trainingen niet meer weg te denken zijn.
recensie
Leiderschap
28 september 2020
Nan van Grootel
2-3 minuten leestijd
No Rules Rules zou weerstand kunnen opwekken bij veel mensen, en de inhoud schuurt. Maar we weten: waar je weerstand voelt, zit je ontwikkeling.
recensie
Marketing
28 september 2020
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Terwijl de meeste boeken die over (Big) Data gaan, vooral gericht zijn op het hoe en wat van de toepassingen van meetbare gegevens in een organisatie, heeft Danny Oosterveer juist een boek over data als integraal onderdeel van de marketinginspanningen geschreven.
recensie
28 september 2020
Marjan Maandag
1-2 minuten leestijd
De Cazalets: met die prachtige vijfdelige familiekroniek veroverde de Britse Elizabeth Jane Howard (1923-2014) de afgelopen jaren de harten van vele Nederlandse lezers.
recensie
Marketing
25 september 2020
Max Kohnstamm
4-5 minuten leestijd
Is Steven Van Belleghem er wederom in geslaagd een inspirerend en baanbrekend boek te schrijven? Of is The Offer You Can’t Refuse, net als de nieuwe boeken van Byron Sharp, Seth Godin, Kim & Mauborgne en Robert Cialdini, vooral een veredelde herhaling van zetten?
recensie
Leiderschap
25 september 2020
Rudy Kor
5-8 minuten leestijd
Sylvia Prins richt zich in haar boek Leidinggeven als het moeilijk is – het potentieel in conflicten, tot leidinggevenden die willen begrijpen wat er gebeurt wanneer samenwerkingsrelaties gespannen zijn en conflicten de sfeer verzuren.
recensie
Strategisch management
24 september 2020
Sjors van Leeuwen
4-6 minuten leestijd
Hoe kan het dat de economie blijft groeien en bedrijven steeds meer winst maken en dat werknemers dat al jaren niet merken in hun loonzakje? In Fantoomgroei lezen we waarom we steeds harder werken voor steeds minder geld. En dat de hang naar groei geen noodzaak is, maar het resultaat van een verhaal dat we zijn gaan geloven. Een fantoom.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
24 september 2020
Franca Gribnau
3-4 minuten leestijd
In deze uitzonderlijke periode, waar zoveel op ons afkomt, is het belangrijker dan ooit om goed te zorgen voor je vitaliteit en veerkracht. En precies op dit moment verschijnt Vliegen zonder te zweven: een boek over balans houden in roerige tijden en omgaan met emoties.
recensie
23 september 2020
Dave van Ooijen
5-7 minuten leestijd
De Schotse moraalfilosoof en grondlegger van de economische wetenschappen, Adam Smith (1723-1790), beschouwde zijn De theorie over morele gevoelens als zijn belangrijkste werk. Het verscheen voor het eerst in 1759, maar hij bleef er tot zijn dood aan werken.
recensie
Algemeen management
23 september 2020
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Zingeving in een professionele context is volgens Jochanan Eynikel in zijn boek Check-in onlosmakelijk verbonden met ons persoonlijke betekeniskader en met ons eigen verhaal als mens.