OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 144 van 11.920 resultaten
recensie
Marketing
20 februari 2020
Thomas Cech
2-3 minuten leestijd
Aandachtsmarketing van Klaas Weima gaat in op de rol van aandacht in het marketingcommunicatie domein. Het is een degelijk basis marketingboek met een interessante invalshoek en een praktisch canvas met leuke aanvullende podcasts.
recensie
Algemeen management
19 februari 2020
Paul Misdorp
3-5 minuten leestijd
Cicero leest Covey - retorica in populaire managementboeken van Harm Klifman is tegelijkertijd een diep en verhelderend boek met af en toe een amusante noot.
recensie
Algemeen management
19 februari 2020
Elly Stroo Cloeck
4-6 minuten leestijd
Bij de publicatie van het boek Hoe word ik een rat? van Joep Schrijvers in 2002 was er blijkbaar een hoop reuring. ‘Dit is een stuitend boek over hoe mensen ten koste van anderen hun zin kunnen krijgen in een organisatie door rattengedrag', zo vatte het Nederlands Dagblad dit boek bondig samen.' lees ik. Nu, bijna 20 jaar later, zou ik zo'n reactie niet meer verwachten.
recensie
Leiderschap
19 februari 2020
Bert Peene
4-5 minuten leestijd
Gelukkige organisaties bestaan niet. Een organisatie is immers slechts een abstractie, een construct dat enkel in ons hoofd bestaat. Toch koos Raymon Geurts ervoor zijn boek die titel mee te geven: De gelukkige organisatie (‘Organisatieontwikkeling vanuit betekenis’).
recensie
Internet en social media
19 februari 2020
Mylene Bouwman
1-2 minuten leestijd
Als je denkt dat Facebook zakelijk niks meer oplevert, dan heb je het mis. Om het tij te keren kun je gaan adverteren , of een Facebookgroep starten. Bij dat laatste helpt Kim Buining je in haar boek In 10 stappen een winstgevende Facebookgroep.
recensie
Non-profit
18 februari 2020
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Ronald Derks en Bas van Leeuwen ontwikkelden een model om in gesprek te gaan met mensen over hoe ze hun rol als ambtenaar zien en hoe ze kunnen herkennen wat de omgeving van hen verwacht. De resultaten hiervan beschrijven ze in De ideale ambtenaar.
recensie
Leiderschap
18 februari 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Ik hoorde eens over een kenmerk dat alle grote leiders gemeen hebben. Allemaal hebben ze een zogenoemd Popeyemoment gehad. Geconfronteerd met een bepaalde situatie, riepen ze het als Popeye uit: ‘That's' all I can stands, I can't stands no more!'. En ze kwamen in actie.
recensie
Algemeen management
18 februari 2020
Louis Thorig
3-4 minuten leestijd
We leven in een complexe en onzekere wereld. Of anders gezegd een VUCA-wereld die gekenmerkt wordt door vluchtigheid, onzekerheid, complexiteit en ambiguïteit.
recensie
Marketing
17 februari 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Het doel van een marketeer is de aandacht trekken. Iets wat steeds moeilijker wordt. Prikkels zijn overal. Mailtjes stromen binnen, WhatsApp-groepen staan geen moment stil en de tijdlijnen van social media staan bomvol met content.
recensie
Communicatie en media
17 februari 2020
Fred Rutgers
1-2 minuten leestijd
Voor velen, net als ik, is het al een poosje duidelijk. We moeten aan de commerciële video's. Je hoort en ziet het steeds meer op vooral social media, video heeft veel meer impact dan gewoon een tekstboodschap. Maar dat is wél gemakkelijker gezegd dan gedaan!
recensie
Algemeen management
17 februari 2020
Elly Stroo Cloeck
4-5 minuten leestijd
De wereld is rond dekt een groot aantal onderwerpen af, is daarmee holistisch, en ook optimistisch. Het komt een beetje over als een mix van Feitenkennis, Sapiens (uit beide boeken citeert Cauldron dan ook uitgebreid) en Donuteconomie.
recensie
Strategisch management
14 februari 2020
Paul Misdorp
4-6 minuten leestijd
In 2017 nam Ray Dalio afscheid van 's werelds grootste hedgefonds Bridgewater, waarvan hij de oprichter was. In een dikke pil van bijna 600 bladzijden neemt Dalio de lezer mee door zijn leven en zijn werk.
recensie
Strategisch management
14 februari 2020
Henny Portman
3-4 minuten leestijd
Paul Stamsnijder neemt ons met zijn het boek Purpose - Het verhaal van de moraal mee in de wereld achter purpose. Wat verwachten stakeholders, hoe bepaal je je eigen hogere doel. Welke soorten purpose zijn er? Hoe neem je je medewerkers hierin mee en hoe communiceer je hierover met de buitenwereld.
recensie
Werk en loopbaan
14 februari 2020
Ed Brouwer
Verpak je Succes! - Impact maken met je zakelijke profilering van Sascha Bertus belooft antwoord op de vraag hoe je zichtbaar maakt wat jou uniek en onderscheidend maakt ten opzichte van collega’s of concurrenten. Een goed boek dat zich leent om cadeau te doen.
recensie
Marketing
13 februari 2020
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
De onweerstaanbare kracht van marketing is de grappige ondertitel van Alchemie. Vooral als je zoals ik net het boek De Onweerstaanbaarheidstheorie van Jan Heuvel heb gelezen. Ondanks de overlap van het woord onweerstaanbaar hebben ze weinig met elkaar gemeen.
recensie
Coaching en trainen
13 februari 2020
Liesbeth Tettero
2-3 minuten leestijd
Het kan de beste coaches overkomen: het loopt niet. Een coachklant neemt geen verantwoordelijkheid, komt braaf naar de afspraken zonder een doel te bedenken, maakt niet de afgesproken huiswerkopdrachten, noem maar op.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
13 februari 2020
Ed Brouwer
Bescheidenheid is een mooie eigenschap, maar heeft een valkuil: onzichtbaarheid. Dat kan je rol in een werkomgeving in de weg staan. Daar kan het belangrijk zijn om jezelf met al je kennis en kunde goed te laten zien.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
12 februari 2020
Dymph Neeteson
3-5 minuten leestijd
Hoera, daar was de bezorger met mijn Flow Plnnrs Undated. Een ‘agenda' waar ik veel over gehoord had in Facebookgroepen voor vrouwelijke ondernemers. Het prikkelde mijn nieuwsgierigheid. Bovendien kan die chaos in mijn hoofd wel wat structuur gebruiken. Aldus mijn keuze voor een schattige, mintgroene Flow Plnnrs. I know, lekker girly.
recensie
Leiderschap
12 februari 2020
Leo van den Berg
1-2 minuten leestijd
Met veel plezier heb ik het boek van Petra Otten gelezen. Het leest als een trein, is goed gestructureerd en zal leidinggevenden triggeren om nog eens goed na te denken over het eigen functioneren en de impact daarvan op de organisatie waaraan leiding wordt gegeven.
recensie
Communicatie en media
12 februari 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Leiderschap in luisteren van Victor Pierau is geen boek om in een paar avonden uit te lezen. Wel is het een compleet werk dat het verdient om aandachtig te bestuderen.