OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 144 van 11.920 resultaten
    recensie
    Marketing
    20 februari 2020
    Thomas Cech
    2-3 minuten leestijd
    Aandachtsmarketing van Klaas Weima gaat in op de rol van aandacht in het marketingcommunicatie domein. Het is een degelijk basis marketingboek met een interessante invalshoek en een praktisch canvas met leuke aanvullende podcasts.
    recensie
    Algemeen management
    19 februari 2020
    Paul Misdorp
    3-5 minuten leestijd
    Cicero leest Covey - retorica in populaire managementboeken van Harm Klifman is tegelijkertijd een diep en verhelderend boek met af en toe een amusante noot.
    recensie
    Algemeen management
    19 februari 2020
    Elly Stroo Cloeck
    4-6 minuten leestijd
    Bij de publicatie van het boek Hoe word ik een rat? van Joep Schrijvers in 2002 was er blijkbaar een hoop reuring. ‘Dit is een stuitend boek over hoe mensen ten koste van anderen hun zin kunnen krijgen in een organisatie door rattengedrag', zo vatte het Nederlands Dagblad dit boek bondig samen.' lees ik. Nu, bijna 20 jaar later, zou ik zo'n reactie niet meer verwachten.
    recensie
    Leiderschap
    19 februari 2020
    Bert Peene
    4-5 minuten leestijd
    Gelukkige organisaties bestaan niet. Een organisatie is immers slechts een abstractie, een construct dat enkel in ons hoofd bestaat. Toch koos Raymon Geurts ervoor zijn boek die titel mee te geven: De gelukkige organisatie (‘Organisatieontwikkeling vanuit betekenis’).
    recensie
    Internet en social media
    19 februari 2020
    Mylene Bouwman
    1-2 minuten leestijd
    Als je denkt dat Facebook zakelijk niks meer oplevert, dan heb je het mis. Om het tij te keren kun je gaan adverteren , of een Facebookgroep starten. Bij dat laatste helpt Kim Buining je in haar boek In 10 stappen een winstgevende Facebookgroep.
    recensie
    Non-profit
    18 februari 2020
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Ronald Derks en Bas van Leeuwen ontwikkelden een model om in gesprek te gaan met mensen over hoe ze hun rol als ambtenaar zien en hoe ze kunnen herkennen wat de omgeving van hen verwacht. De resultaten hiervan beschrijven ze in De ideale ambtenaar.
    recensie
    Leiderschap
    18 februari 2020
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    Ik hoorde eens over een kenmerk dat alle grote leiders gemeen hebben. Allemaal hebben ze een zogenoemd Popeyemoment gehad. Geconfronteerd met een bepaalde situatie, riepen ze het als Popeye uit: ‘That's' all I can stands, I can't stands no more!'. En ze kwamen in actie.
    recensie
    Algemeen management
    18 februari 2020
    Louis Thorig
    3-4 minuten leestijd
    We leven in een complexe en onzekere wereld. Of anders gezegd een VUCA-wereld die gekenmerkt wordt door vluchtigheid, onzekerheid, complexiteit en ambiguïteit.
    recensie
    Marketing
    17 februari 2020
    Mylene Bouwman
    2-3 minuten leestijd
    Het doel van een marketeer is de aandacht trekken. Iets wat steeds moeilijker wordt. Prikkels zijn overal. Mailtjes stromen binnen, WhatsApp-groepen staan geen moment stil en de tijdlijnen van social media staan bomvol met content.
    recensie
    Communicatie en media
    17 februari 2020
    Fred Rutgers
    1-2 minuten leestijd
    Voor velen, net als ik, is het al een poosje duidelijk. We moeten aan de commerciële video's. Je hoort en ziet het steeds meer op vooral social media, video heeft veel meer impact dan gewoon een tekstboodschap. Maar dat is wél gemakkelijker gezegd dan gedaan!
    recensie
    Algemeen management
    17 februari 2020
    Elly Stroo Cloeck
    4-5 minuten leestijd
    De wereld is rond dekt een groot aantal onderwerpen af, is daarmee holistisch, en ook optimistisch. Het komt een beetje over als een mix van Feitenkennis, Sapiens (uit beide boeken citeert Cauldron dan ook uitgebreid) en Donuteconomie.
    recensie
    Strategisch management
    14 februari 2020
    Paul Misdorp
    4-6 minuten leestijd
    In 2017 nam Ray Dalio afscheid van 's werelds grootste hedgefonds Bridgewater, waarvan hij de oprichter was. In een dikke pil van bijna 600 bladzijden neemt Dalio de lezer mee door zijn leven en zijn werk.
    recensie
    Strategisch management
    14 februari 2020
    Henny Portman
    3-4 minuten leestijd
    Paul Stamsnijder neemt ons met zijn het boek Purpose - Het verhaal van de moraal mee in de wereld achter purpose. Wat verwachten stakeholders, hoe bepaal je je eigen hogere doel. Welke soorten purpose zijn er? Hoe neem je je medewerkers hierin mee en hoe communiceer je hierover met de buitenwereld.
    recensie
    Werk en loopbaan
    14 februari 2020
    Ed Brouwer
    Verpak je Succes! - Impact maken met je zakelijke profilering van Sascha Bertus belooft antwoord op de vraag hoe je zichtbaar maakt wat jou uniek en onderscheidend maakt ten opzichte van collega’s of concurrenten. Een goed boek dat zich leent om cadeau te doen.
    recensie
    Marketing
    13 februari 2020
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    De onweerstaanbare kracht van marketing is de grappige ondertitel van Alchemie. Vooral als je zoals ik net het boek De Onweerstaanbaarheidstheorie van Jan Heuvel heb gelezen. Ondanks de overlap van het woord onweerstaanbaar hebben ze weinig met elkaar gemeen.
    recensie
    Coaching en trainen
    13 februari 2020
    Liesbeth Tettero
    2-3 minuten leestijd
    Het kan de beste coaches overkomen: het loopt niet. Een coachklant neemt geen verantwoordelijkheid, komt braaf naar de afspraken zonder een doel te bedenken, maakt niet de afgesproken huiswerkopdrachten, noem maar op.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    13 februari 2020
    Ed Brouwer
    Bescheidenheid is een mooie eigenschap, maar heeft een valkuil: onzichtbaarheid. Dat kan je rol in een werkomgeving in de weg staan. Daar kan het belangrijk zijn om jezelf met al je kennis en kunde goed te laten zien.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    12 februari 2020
    Dymph Neeteson
    3-5 minuten leestijd
    Hoera, daar was de bezorger met mijn Flow Plnnrs Undated. Een ‘agenda' waar ik veel over gehoord had in Facebookgroepen voor vrouwelijke ondernemers. Het prikkelde mijn nieuwsgierigheid. Bovendien kan die chaos in mijn hoofd wel wat structuur gebruiken. Aldus mijn keuze voor een schattige, mintgroene Flow Plnnrs. I know, lekker girly.
    recensie
    Leiderschap
    12 februari 2020
    Leo van den Berg
    1-2 minuten leestijd
    Met veel plezier heb ik het boek van Petra Otten gelezen. Het leest als een trein, is goed gestructureerd en zal leidinggevenden triggeren om nog eens goed na te denken over het eigen functioneren en de impact daarvan op de organisatie waaraan leiding wordt gegeven.
    recensie
    Communicatie en media
    12 februari 2020
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    Leiderschap in luisteren van Victor Pierau is geen boek om in een paar avonden uit te lezen. Wel is het een compleet werk dat het verdient om aandachtig te bestuderen.

      Personen

        Trefwoorden