OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 145 van 11.920 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    11 februari 2020
    Corinne Klaver
    7-10 minuten leestijd
    Het samenstellen van een team en het optimaliseren van een team heeft al lange tijd mijn interesse. Ik kreeg het boek met de titel Topteams van Katja Staartjes en Menno Boermans in handen en kon niet wachten om het te lezen.
    recensie
    Marketing
    11 februari 2020
    Henk Jan Kamsteeg
    3-5 minuten leestijd
    Het bleef akelig stil in de zaal. De van tevoren bedachte grap die ik maakte, bleek niet aan te slaan. Gelukkig was ik ad rem genoeg om de stilte op te vangen door te zeggen: ‘Oké, boodschap is duidelijk. Die laten we er voortaan uit.' Schade beperkt, want alsnog werd er luid gegrinnikt door het publiek.
    recensie
    Internet en social media
    11 februari 2020
    Sippy van Akker
    4-5 minuten leestijd
    In 2019 publiceerde Stikker Het internet is stuk; maar we kunnen het repareren. Het gaat over privacy, dataverzameling, de macht van de Big Tech bedrijven, waar we allemaal 'klant' (of 'product'?) van zijn en hoe het internet eigenlijk weer van iedereen moet worden.
    recensie
    Coaching en trainen
    10 februari 2020
    Annett Keizer
    3-4 minuten leestijd
    Elke trainer en coach heeft een aantal modellen in zijn koffer waar hij in graag mee werkt. Eén daarvan is de Roos van Leary; een instrument dat handig is om in te zetten als er iets in de communicatie en interactie tussen mensen niet lekker loopt.
    recensie
    Coaching en trainen
    10 februari 2020
    Margreet Noordanus
    2-3 minuten leestijd
    De titel van Coachen zonder blabla triggert omdat het herkenbaar is dat coachgesprekken kunnen verzanden in eindeloze blabla. Met een beetje pech word je er als coach dan ook nog eens ‘zomaar' in meegetrokken, ondanks je goede bedoelingen en voornemens.
    recensie
    Algemeen management
    7 februari 2020
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Gaat economische groei ten koste van duurzaamheid en vice versa? Is duurzaamheid het nieuwe buzz woord; oftewel is hier sprake van nieuwe wijn in oude zakken of is er lonkend perspectief naast alle klimaatissues?
    recensie
    Coaching en trainen
    6 februari 2020
    Thomas Cech
    3-4 minuten leestijd
    De juiste vraag van Joris Brenninkmeijer en Mieke Voogd gaat diepgaand in op vragenstellen binnen de complete coachingcyclus. Dat is niet alleen voor coaches een relevant en actueel onderwerp.
    recensie
    Algemeen management
    6 februari 2020
    Jan Hoogstra
    2-3 minuten leestijd
    Voodoo klinkt eng en magisch, en met name naar zwarte magie? Wie kent niet de films waarin met naalden op poppetjes wordt ingehakt zodat deze mensen de pijn in werkelijkheid voelen?
    recensie
    Marketing
    5 februari 2020
    Fred Rutgers
    2-3 minuten leestijd
    Aandachtsmarketing van Klaas Weima is een boek om eens even goed voor te gaan zitten. Zelf ben ik al snel van de bank verhuisd naar mijn werkkamer. Ik voelde al snel de noodzaak om aantekeningen te maken. De informatiedichtheid van dit boek is bijna overweldigend.
    recensie
    Projectmanagement
    5 februari 2020
    Rudy Kor
    3-4 minuten leestijd
    PMC Next - aan de slag met Projectmatig Creëren is een leesbaar en mooi gemaakt en praktisch boek met veel checklists voor het starten en managen van een project vanuit een uitgesproken mensvisie.
    recensie
    Marketing
    4 februari 2020
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Marketing Design met Customer Journey Mapping van Eveline van Zeeland bestaat uit een mix van ingrediënten met Customer Journey Mapping, een vleugje neuromarketing en een forse toef Design Thinking. Het is een boek voor het analyseren en ontwerpen van praktijkoplossingen en klantbelevingen waar klanten blij van worden.
    recensie
    Personeelsmanagement
    4 februari 2020
    Annett Keizer
    2-3 minuten leestijd
    Talentmanagement, flow, jobcrafting, de Balanced Scorecard, allemaal termen die we in organisaties gebruiken zonder altijd precies te weten van de hoed en de rand.
    recensie
    Coaching en trainen
    31 januari 2020
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    De juiste vraag Joris Brenninkmeijer en Mieke Voogd lees je niet op een avondje uit. De auteurs bieden tools voor het stellen van de juiste vragen, op de juiste momenten. Het is een mooi naslagwerk waar je ter voorbereiding van een coachingsgesprek nog eens goed induikt.
    recensie
    Ondernemen
    29 januari 2020
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    Het grote gevecht en het eenzame gelijk van Paul Polman. Een intrigerend boek over de kruistocht van CEO Paul Polman om zijn bedrijf Unilever, en het bedrijfsleven in het algemeen, te laten bijdragen aan een betere wereld. Want zo is de overtuiging van Polman, bedrijven en aandeelhouders moeten zich op het goede richten, de wereld beter maken, het geld komt dan vanzelf.
    recensie
    Marketing
    29 januari 2020
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Welk soort marketing moet ik me voorstellen bij Aandachtsmarketing? Misschien heb ik iets gemist, maar dit ben ik in alle marketingopleidingen nog niet tegen gekomen. Al lezend merk ik vrij snel dat aandacht eigenlijk meer een marketingcommunicatie item is dan pure marketing. Zonder aandacht is communiceren nutteloos.
    recensie
    Communicatie en media
    29 januari 2020
    Anke Tijtsma
    2-3 minuten leestijd
    Dit zeer handzame boekje is de perfecte hulpbron om je kennis van Deep Democracy toe te passen. De auteur, Frank Weijers, is opgeleid in Deep Democracy en kan als geen ander de filosofie en tools beknopt uitleggen.
    recensie
    Leiderschap
    28 januari 2020
    Ment Kuiper
    3-4 minuten leestijd
    Ondernemen kunnen we als volgt omschrijven: ‘iemand die onderneemt of een onderneming start en in stand houdt, zorgt voor bloei en groei en over de daarvoor kenmerkende leiderschapsstijlen beschikt'. Impact is te definiëren als ‘invloed'.
    recensie
    IT-management / ICT
    28 januari 2020
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Regelmatig worden nieuwe organisatievormen ontwikkeld om aansluiting te blijven vinden bij de ontwikkelingen in de samenleving. De management- en organisatiewereld heeft nogal eens de neiging snel aan te haken bij de nieuwste hype, zonder zich erin te verdiepen of dat wel verstandig is.
    recensie
    Communicatie en media
    28 januari 2020
    Désirée Wassing-Boerema
    2-3 minuten leestijd
    Doe eens gek geeft je ideeën en oefeningen om jezelf uit de dagelijkse sleur te trekken. Door de oefeningen te doen krijg je inzichten en inspiratie om de dingen anders te doen dan je ze nu doet, wat je vervolgens veel kan brengen.
    recensie
    Juridisch
    27 januari 2020
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Dit is alweer de 9e editie van het Jaarboek Corporate Governance onder redactie van onder meer professor doctor Mijntje Lückerath-Rovers. Er zijn wijzigingen in de samenstelling van de redactie, maar de expertises blijven steeds vertegenwoordigd.

      Personen

        Trefwoorden