OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 246 van 11.921 resultaten
recensie
Strategisch management
23 mei 2017
Dave van Ooijen
5-7 minuten leestijd
Twee maanden geleden werd door Ton Wilthagen, hoogleraar Arbeidsmarkt aan de Universiteit Tilburg, samen met een groot aantal hoogleraren, een 'open brief' gepubliceerd met de titel: 'Politieke visie dringend nodig om robotisering in goede banen te leiden'.
recensie
Internet en social media
23 mei 2017
Wieger Waardenburg
3-4 minuten leestijd
Heb je de behoefte om online trainingen, webinars of andere virtuele producten te verkopen? Ben je bij voorkeur trainer of coach? Wil je qua online zoveel mogelijk zelf doen met een beperkt budget? Ben je op het vlak van ‘online’ nog een absolute beginner?
recensie
Strategisch management
22 mei 2017
Martijn Anderson
3-4 minuten leestijd
In zijn nieuwste boek vertelt Gijs van Wulfen ons over nut en noodzaak van innovatie binnen je bedrijf. De achterkant van Innoveer jezelf belooft een praktisch 6-stappenplan om jezelf en je werk te innoveren.
recensie
Marketing
22 mei 2017
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
De klanten van tegenwoordig zijn veeleisender dan ooit als het gaat om verwachtingen van service en een passend aanbod. Een verkoopproces inrichten zonder op tal van manieren gebruik te maken van internet is ondenkbaar.
recensie
Internet en social media
22 mei 2017
Daan Koot
3-4 minuten leestijd
Zelden ben ik zo in de war gebracht door een boek door dit boek Digiziek – Pleidooi voor offline leven geschreven door Manfred Spitzer. De auteur is erkend kritisch ten opzichte van de toenemende digitalisering.
recensie
22 mei 2017
Dave van Ooijen
4-5 minuten leestijd
Sinds de kredietcrisis van 2008 staat het neoliberalisme stevig in het beklaagdenbankje. Van alle kanten wordt er voor gepleit om de ruimte die 'het marktdenken' in de afgelopen decennia heeft gekregen in te gaan dammen.
recensie
Organisatiekunde
19 mei 2017
Hanneke Tinor-Centi
1-2 minuten leestijd
Organisatiecultuur bepaalt het resultaat. Althans wanneer we ons bewust zijn van het feit dat klantoriëntatie, organisatie-ontwerp, communicatie, HR-visie en leiderschap gezamenlijk het gedrag van medewerkers bepalen (de vijf verklarende variabelen).
recensie
Marketing
19 mei 2017
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
De kracht van platformstrategie. Het is buigen of barsten van Cor Molenaar is weer zo’n boek waar winkeliers volgens mij reikhalzend en tegelijkertijd bibberend naar hebben uitgekeken. Wat komt er nu weer op ons af? Welke trends gaan onze wereld dit keer veranderen, en wat betekent dit voor mij?
recensie
Persoonlijke effectiviteit
19 mei 2017
Peter de Roode
3-4 minuten leestijd
Sinds Simon Sinek zijn verhaal over ‘The why’ breed onder de aandacht van organisaties wist te verspreiden, inspireerde dat veel auteurs om in een vergelijkbare lijn verder te gaan. Pontefract gaat veel verder dan Sinek, is concreter en biedt tools aan om een gezamenlijke ambitie (the purpose) te realiseren. Een uitstekend boek met de nodige diepgang.
recensie
Psychologie
19 mei 2017
Marthe van der Molen
2-3 minuten leestijd
Ben je op zoek naar een praktisch, klein en lekker lezend boek over (werk)geluk? Dan heb je geluk! Geluk is D.O.M. van geluksprofessor Patrick van Hees is een aanrader. Het boekje is bondig, leuk én verassend volledig en bevat de belangrijkste manieren om aan je eigen geluk te werken.
recensie
Reclame en verkoop
19 mei 2017
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Handboek Commerciële Vaardigheden van Stefan Renkema heeft ‘De basis voor plezier in het commerciële vak’ als ondertitel. Wat mij betreft maakt het deze belofte waar.
recensie
Communicatie en media
18 mei 2017
Louis Thorig
3-4 minuten leestijd
Narratologie is de leer van het vertellen en een storyteller kan veel leren van hoe de Griekse filosoof Aristoteles zijn verhalen opbouwde. Maar er zijn ook andere goeroes die een eigen opvatting hebben over de structuur en opbouw van een beklijvend verhaal.
recensie
Financieel management
18 mei 2017
Paul Schollaardt
recensie
Marketing
18 mei 2017
Aukje Adams
2-3 minuten leestijd
Naast het Business Model Canvas, is er nu ook Het Sales Canvas met werkvormen die je inzet om via onderhandelingsstrategieën tot een deal met de klant te komen. Een praktisch doeboekje en een visueel feestje. Ik zie een aantal tools uit de commerciële economie die slim verwerkt zijn in dit boek, jij ook?*
recensie
Verandermanagement
18 mei 2017
Henny Portman
1-2 minuten leestijd
John Kotter (bekend van o.a. Onze ijsberg smelt!) heeft samen met Lorne Whitehead het boek De kunst van overtuigen – Draagvlak en betrokkenheid creëren geschreven.
recensie
18 mei 2017
Freija van Duijne
3-4 minuten leestijd
De meest ultieme toekomstdroom is die van het eeuwige leven. Onsterfelijk zijn zoals de goden. De wens om het natuurlijke ritme van leven en dood te overwinnen heeft de mensheid door de eeuwen heen bezig gehouden. Nu met al onze technologische vooruitgang lijkt dit toekomstperspectief dichterbij dan ooit.
recensie
Marketing
17 mei 2017
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Dat uw gedrag bepalend is voor de mate van succes in verkopen en waardevolle klantcontacten, staat buiten kijf. Alle verkooptechnieken ten spijt, wie niet de juiste connectie maakt met klanten krijgt het heel lastig.
recensie
17 mei 2017
Dave van Ooijen
5-7 minuten leestijd
We leven in een tijd waarin tal van zekerheden op losse schroeven zijn komen te staan. Hierdoor is de behoefte aan pragmatisch leiderschap toegenomen. Niet alleen in het bedrijfsleven, maar ook in de politiek.
recensie
17 mei 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
17 mei 2017
Hanneke Tinor-Centi