OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 248 van 11.921 resultaten
recensie
Leiderschap
5 mei 2017
Frank van Kuijck
3-4 minuten leestijd
Wat is het geheim achter een manager die in verschillende topsportomgevingen en -culturen succesvol is (geweest)? Die vraag was mijn reden om Mijn Stijl van Toon Gebrands te gaan lezen.
recensie
Marketing
5 mei 2017
Désirée Wassing-Boerema
2-3 minuten leestijd
De inzet van online media is anno 2017 niet meer weg te denken. Denk aan het hebben van een website en actief zijn op sociale media. Denk goed na over welke online media je in wil zetten en hoe je dit in gaat zetten. Een goede voorbereiding is het halve werk.
recensie
Strategisch management
4 mei 2017
José Otte
2-3 minuten leestijd
Jezelf innoveren is eenvoudiger dan je denkt en is geschikt voor iedereen, dus niet alleen voor zogenaamde creatievelingen en innovators! Dat belooft Gijs van Wulfen op de achterkant van zijn nieuwste boek Innoveer jezelf. Maar is dat wel zo?
recensie
recensie
Economie
4 mei 2017
Peter Streefkerk
5-7 minuten leestijd
Soms maken boeken indruk. Heel veel indruk. Waar dat aan ligt? Het onderwerp, de volledigheid, de diepgang, de voorbeelden, de herkenbaarheid, het ongeloof, de passie en de oplossingen. Het zijn allemaal elementen die alleen of met elkaar bepalend zijn of een boek je raakt of niet. Boeken die het verschil kunnen maken.
recensie
Strategisch management
4 mei 2017
Nico Jong
1-2 minuten leestijd
Wat is er nodig om de ernstigste sociale, milieu en politieke uitdagingen in de praktijk aan te gaan? In ieder geval niet de nog steeds zo populaire lineaire plan aanpak, omdat die niet meer past op wat we weten van complexiteit, van systemen, van netwerken en hoe verandering plaatsvindt.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
4 mei 2017
Sippy van Akker
3-4 minuten leestijd
Hoewel er mensen zijn die denken dat ze immuun zijn voor beïnvloeding, kun je eigenlijk niet niet beïnvloed worden. Beïnvloeding is overal: online in webshops en op social media, als koper of verkoper van een product of dienst of gewoon in je eigen vriendenkring.
recensie
Organisatiekunde
3 mei 2017
Sjors Meekels
4-5 minuten leestijd
In Lean Basis maakt Rudy Gort de belofte uit de titel waar en beschrijft hij de basis en kernpunten van Lean. Hij richt zich op een brede doelgroep van zowel leidinggevenden als medewerkers met een interesse in Lean.
recensie
Inkoop en logistiek
3 mei 2017
Peter Streefkerk
5-7 minuten leestijd
Partner of choice, het onderwerp zingt rond binnen de inkoopcommunity, maar tot nu toe was het binnen het Nederlandse taalgebied nog niet verder uitgewerkt in een boek.
recensie
Mens en maatschappij
3 mei 2017
Freija van Duijne
2-3 minuten leestijd
Right after the beginning of the war in Iraq, in 2003, Rebecca Solnit -activist and writer- wrote a powerful pamphlet on hope. Her story immediately resonated with many people.
recensie
Algemeen management
3 mei 2017
Jeroen Ansink
3-4 minuten leestijd
Succes in Silicon Valley is vaak meer geluk dan toeval, schrijft Antonio García Martínez in Start-upmania. De meeste techbedrijven hebben doorgaans geen idee waar ze mee bezig zijn.
recensie
recensie
3 mei 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
3 mei 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
Marketing
3 mei 2017
Dave van Ooijen
4-5 minuten leestijd
In nogal wat organisaties in het publieke domein ligt het accent op 'de klant' en 'verbetering van de dienstverlening'. In begrotingen en bedrijfsplannen van vooral gemeenten worden hoge ambities geformuleerd op het gebied van dienstverlening en service.
recensie
Marketing
3 mei 2017
Dave van Ooijen
5-7 minuten leestijd
Wereldwijd wordt er jaarlijks meer dan 40 miljard dollar aan opiniepeilingen en marktonderzoek uitgegeven. In Europa en de Verenigde Staten alleen al gaat het om een bedrag van 15 miljard dollar. Volgens strategisch marketeer Frank Wouters is het meeste weggegooid geld. Althans als we zijn boek De illusies van marktonderzoek en opiniepeilingen mogen geloven.
recensie
Marketing
2 mei 2017
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Burgers verwachten van publieke instellingen dat de dienstverlening meer dan op orde is. Ze willen 24/7 uur als ‘koning’ bediend worden. Ook door gemeenten, belastingdienst, uitkeringsinstanties en al die andere publieke instellingen. Het boek 100% Service, de formule voor succes biedt publieke dienstverleners inspiratie en een leidraad om te innoveren in hun dienstverlening.
recensie
Marketing
1 mei 2017
Susanne Giesbers
3-4 minuten leestijd
Affiliate marketing is een relatief nieuw begrip in de wereld online marketing en heeft een ietwat schimmig imago. Dat er wel degelijk kansen zijn voor het bereiken van nieuwe doelgroepen wordt duidelijk in het boek Meer klanten met affiliate marketing, in 60 minuten.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
1 mei 2017
Dick Bos
3-4 minuten leestijd
Wat een inspirerend boek: ‘Het recept voor een goede dag’ van Caroline Webb, met tal van voorbeelden om van een dag een goede dag te maken. Een boek gebaseerd op onderzoek, ervaring en met tal van herkenningspunten. Een boek waar je aandachtig in moet lezen en vooral niet een boek dat je in een keer van kaft tot kaft moet verorberen.
recensie
1 mei 2017
Hanneke Tinor-Centi