OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 269 van 11.925 resultaten
    recensie
    Marketing
    3 november 2016
    Kevin Huizer
    3-4 minuten leestijd
    Wanneer een bedrijf contact heeft met klanten –op welke manier dan ook, kunnen daar signalen uitkomen. Zowel positief, als negatief. Een klantsignaal is dan ook een onderdeel van de klantbeleving. De grote vraag blijft: op welke manier kan de klantbeleving meetbaar inzichtelijk gemaakt worden?
    recensie
    3 november 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    3 november 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    2 november 2016
    Dave van Ooijen
    7-10 minuten leestijd
    Het was niet zozeer de titel, als wel de ondertitel die mij prikkelde het boek Een opgeruimde geest van de Amerikaanse hoogleraar psychologie en neurowetenschappen Daniel Levitin te gaan lezen. Die ondertitel is 'Omgaan met de stortvloed aan informatie die dagelijks op je afkomt'.
    recensie
    Marketing
    2 november 2016
    Sjors van Leeuwen
    3-5 minuten leestijd
    Ondernemen is vandaag de dag een lastige klus. Lage economische groei, toenemende concurrentie en snelle veranderingen zetten de winstgevendheid onder druk. Bedrijven zien zich voor moeilijke dilemma’s gesteld over hoe hier mee om te gaan. In Kiezen voor winst lees je hoe je een aantal van deze dilemma’s met succes te lijf kunt gaan.
    recensie
    Psychologie
    1 november 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    De wijsheid achter emotie en gevoel – Je dagelijks leven als spiegel is geplaatst onder het genre ‘Psychologie’. Dat zal zo zijn, maar als recensent zie ik dit boek liever als bron van inspiratie, want dat is het.
    recensie
    Personeelsmanagement
    1 november 2016
    Adélka Vendl
    3-5 minuten leestijd
    Wat als eerste in goede aarde valt bij het boek Mensenorganisaties is dat ik een lijst voor me heb met verschillende ideeën. Het leest als een goede uitgebreide menukaart. Voor ieder wat wils.
    recensie
    1 november 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    1 november 2016
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    Het gerenoveerde Rijksmuseum bezocht ik een paar jaar geleden voor het eerst op een vroege zondagochtend.
    recensie
    Strategisch management
    31 oktober 2016
    Kevin Huizer
    3-5 minuten leestijd
    Wie de prestaties van een onderneming wil meten, kan dat bijna niet anders dan via KPI's: Kritische Prestatie Indicatoren. Een gekwantificeerde set van indicatoren, die voornamelijk bedoeld zijn om de uitvoering van de organisatiestrategie te volgen en waar nodig bij te sturen.
    recensie
    28 oktober 2016
    Niels Corsten
    3-4 minuten leestijd
    Service Design for Business is het tweede boek van Ben Reason en Lavrans Løvlie, oprichters van Livework. In het schrijven van dit boek worden ze vergezeld door Melvin Brand Flu, de Director of Strategy and Business Design bij Livework.
    recensie
    Strategisch management
    27 oktober 2016
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Het thema van innoveren en pionieren is erg actueel. Immers wie niet innoveert plaatst zichzelf op achterstand en heeft daarmee op termijn geen toekomst meer.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    27 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    2-3 minuten leestijd
    Afgelopen week kwam op de bestuursvergadering van onze coöperatie het onderwerp weer eens langs. Hoe moet het met de verkopen. De meeste leden van het bestuur klaagden steen en been over het feit dat alle klanten altijd alles voor niks of in ieder geval voor heel weinig wilden. 
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    27 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    recensie
    Algemeen management
    27 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    2-3 minuten leestijd
    Een voor allen, allen voor een is tweede boek van Simon Sinek. Wereldberoemd geworden door zijn Tedtalk Start with WHY – miljoenen keren bekeken en een inspiratiebron voor velen om opnieuw na te (laten) denken over hoe en vooral waarom we eigenlijk moeten doen wat we doen. Hij toonde aan dat praten over het wat en het hoe over het algemeen saai is en nogal simpel, maar dat praten over het waarom praten over visie is. En dat is inspirerend en motiverend.
    recensie
    Leiderschap
    27 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    2-3 minuten leestijd
    Een voor allen, allen voor een is tweede boek van Simon Sinek. Wereldberoemd geworden door zijn Tedtalk Start with WHY – miljoenen keren bekeken en een inspiratiebron voor velen om opnieuw na te (laten) denken over hoe en vooral waarom we eigenlijk moeten doen wat we doen.
    recensie
    Algemeen management
    27 oktober 2016
    Fred Rutgers
    3-4 minuten leestijd
    Volgens de mooie hardcover is dit ‘Hét handboek soldaat voor ondernemers in disruptieve tijden’ Nu ben ik zelf nooit soldaat geweest, maar ik heb toch het vermoeden dat een echt handboek soldaat dwingender is dan dit boek.
    recensie
    Algemeen management
    27 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    3-4 minuten leestijd
    Toen ik een aantal jaren geleden het boek van Stephen Covey (de zoon van…) ‘The speed of trust’ las, realiseerde ik me dat vertrouwen recht evenredig is met snelheid van handelen. Daar waar verbeterde technologie snelheid verhoogt, zal wantrouwen snelheid verlagen. 
    recensie
    Psychologie
    27 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    3-4 minuten leestijd
    Ik was in Oost-Europa voor een training en toen werd me duidelijk gemaakt dat voor elke transactie er een deel voor ‘Sasja’ is. Die mededeling was blijkbaar grappig want er werd besmuikt om gelachen.
    recensie
    27 oktober 2016
    Hanneke Tinor-Centi

      Personen

        Trefwoorden