OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 273 van 11.925 resultaten
recensie
Verandermanagement
12 oktober 2016
Henny Portman
2-3 minuten leestijd
Gyuri Vergouw neemt de lezer mee in zijn boek ‘Het dodo effect. Over gedragsverandering in organisaties’ naar het ‘onzichtbare deel’ van de organisatie, ook wel de onderstroom genoemd en hoe deze onderstroom de gewenste veranderingen kan beïnvloeden.
recensie
12 oktober 2016
Hanneke Tinor-Centi
‘Zo puur als chocola’ is opnieuw een zeer plezierige feelgood roman van de hand van Reina Crispijn. Het is feitelijk het vervolg op ‘Bonbons voor een gebroken hart’ en ‘Bittere chocola’, maar de boeken kunnen goed los van elkaar en in willekeurige volgorde worden gelezen.
recensie
12 oktober 2016
Hanneke Tinor-Centi
Wendy Walker heeft weliswaar een tweetal romans op haar naam staan, maar ‘Niet alles is vergeten’ is haar thrillerdebuut. En wat voor een! Beklemmend en uiterst spannend. Walker ziet kans om je bij de keel te grijpen met haar verhaal en niet meer los te laten tot de allerlaatste pagina. Het subthema van het verhaal is gedurfd. Niet de verkrachting op zich, maar de controversiële psychologische behandelmethode die in het boek is verwerkt.
recensie
12 oktober 2016
Hanneke Tinor-Centi
De joodse generatie van na de Tweede Wereld Oorlog staat centraal in ‘Verloren generatie’. Walsh weet een indringend beeld te schetsen van het leven gedurende de jaren tachtig. De werkloosheid is enorm en men heeft weinig maatschappelijk perspectief.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
11 oktober 2016
Jeroen Ansink
3-4 minuten leestijd
In Denkkracht beschrijft psycholoog Richard Nisbett hoe we ons kunnen wapenen tegen de talloze psychologische valkuilen die ons denkvermogen dagelijks ondermijnen. 'Het boek zal je IQ niet verhogen, maar je wordt er wel slimmer van.'
recensie
Marketing
11 oktober 2016
Peter Streefkerk
4-6 minuten leestijd
Inkopers kennen twee soorten klanten: interne klanten (ook wel collega’s genoemd) en externe klanten (van hun bedrijf of organisatie). De interne klanten bepalen het succes van de inkoopafdeling en de externe klanten het succes van het bedrijf of de organisatie. In beide gevallen vervullen inkopers een sleutelrol. De vraag is hoe je nu precies met die klanten omgaat. Welke factoren bepalen je succes en welke je falen. Met het boek ‘De klantenfluisteraar’ behandelt auteur Jan van Setten alle facetten van de klant en het begrip klantgerichtheid.
recensie
Communicatie en media
11 oktober 2016
Désirée Wassing-Boerema
2-3 minuten leestijd
Netwerken, we ontkomen er niet aan. Hoewel veel mensen denken dat dit alleen belangrijk is voor ondernemers, is het zeker ook heel waardevol voor iedereen die in loondienst of werkzoekend is. Netwerken is voor iedereen belangrijk.
recensie
11 oktober 2016
Hanneke Tinor-Centi
Diana van Hal heeft een bijzonder vlotte schrijfstijl en de spanning, waarmee zij van start gaat, blijft de lezer vasthouden gedurende het hele verhaal. Nergens verliest het verhaal zijn kracht. Kundig! Haar personages zijn goed uitgewerkt en de dialogen op alle fronten raak.
recensie
11 oktober 2016
Hanneke Tinor-Centi
2-3 minuten leestijd
Met zijn drie eerdere romans heeft Foer overtuigend bewezen over schrijftalent te beschikken. ‘Hier ben ik’ overtreft echter zijn vorige werken. Wat een briljant boek. Foer vertelt op zeer intense wijze het verhaal van Jacob, Julia en hun drie zonen.
recensie
Internet en social media
10 oktober 2016
Martijn Anderson
2-4 minuten leestijd
De Amerikaanse Brenda Bernstein is professioneel ‘Resume & LinkedIn Profile Writer’ en auteur van het boek Maak een KILLER LinkedIn-profiel.
recensie
Algemeen management
10 oktober 2016
Bert Peene
3-4 minuten leestijd
‘Agile’ staat ongetwijfeld hoog genoteerd om te worden gekozen tot Managementwoord van het Jaar 2016. Het is in de managementliteratuur immers al geruime tijd alles ‘agile’ en ‘agility’ wat de klok slaat! Agile is een manier van werken die optimaal rekening houdt met voortdurend veranderende omstandigheden. Dat kan alleen als de buitenwereld optimaal met de binnenwereld van een organisatie verbonden is. En daarover gaat Stakeholdermanagement van Paul Stamsnijder.
recensie
Verandermanagement
10 oktober 2016
Nico Jong
1-2 minuten leestijd
Structuur verlamt organisatie omdat de processen versnipperd worden over verschillende functies en mensen. Dit roept om coördinatie en stevige afspraken en creëert traagheid, starheid en handelingsverlegenheid.
recensie
10 oktober 2016
Hanneke Tinor-Centi
Smulders heeft met smaak en humor het avontuur beschreven dat hij in 2008, samen met zijn echtgenoot aangaat. Het stel emigreert naar Italië en begint in het land van pizza en pasta Bed & Breakfast Villa I Due Padroni.
recensie
Internet en social media
10 oktober 2016
Rein Hof
3-4 minuten leestijd
Ik kan niet anders zeggen: Patrick Petersen did it again! Daar bedoel ik mee, een herdruk uitbrengen die eigenlijk de benaming herdruk niet mag dragen. Want het Handboek Social Marketing en Business, is nagenoeg een nieuwe uitgave geworden.
recensie
Algemeen management
7 oktober 2016
Christel Deckers
1-3 minuten leestijd
Spanning rond de boardroom, reputatielessen voor directeuren en commissarissen is een boek met interviews en tips van directeuren en commissarissen voorzien van tips door Eric Heres en Frank Peters.
recensie
IT-management / ICT
7 oktober 2016
Sjors van Leeuwen
2-3 minuten leestijd
Winnen in een digitale wereld, hoe doe je dat? Simpel, door plug&play te zijn. Denk aan Apple, Tesla, Uber en AirBnB. Snel en flexibel kunnen aanhaken bij de kennis en competenties van anderen en die anderen toelaten binnen jouw wereld zodat je slim kunt voortbouwen op de kennis van gebruikers.
recensie
7 oktober 2016
Paul Misdorp
4-5 minuten leestijd
Op 13 maart 2015 overleed de toenmalige denker des Vaderlands, René Gude aan een langdurige ziekte. In de maanden daarvoor hebben een aantal vrienden en vakgenoten hem bevraagd naar zijn wereldbeschouwing, dat hij de naam van agoramodel meegaf.
recensie
Algemeen management
6 oktober 2016
Chris Stapper
7-10 minuten leestijd
Wat als de Elon Musks en Larry Pages vervangen kunnen worden door een computer? Met deze vraag loop ik al rond sinds ik een nos.co nieuwsbrief kreeg waarin een vraag werd gesteld over de interactie tussen technologie en arbeid.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
6 oktober 2016
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
In Stalen zenuwen beschrijft Ger Post hoe het komt dat topsporters onder druk vaak falen en hoe je de zenuwen op kritieke momenten beter in bedwang houdt. Denk alleen al aan het penaltysyndroom van het Nederlandse elftal. Het boek maakt korte metten met vele mythes en laat zien hoe topsporters én managers en medewerkers beter kunnen presteren onder druk.
recensie
Personeelsmanagement
6 oktober 2016
Marion Dijksterhuis
6-9 minuten leestijd
‘We werken steeds meer tijd-loos, plek-loos en geld-loos in een context van maatschappelijk bewust handelen met respect voor het leefmilieu. Verschillende partijen bevinden zich echter niet in hetzelfde tijdframe, denk aan de werkelijkheid van start-ups versus de visie van vakbonden.’