OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 286 van 11.927 resultaten
    recensie
    1 juli 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Wat zou jij doen wanneer je voor de keuze wordt gesteld tussen jouw eigen leven en dat van een ander. Een interessant thema nietwaar?
    recensie
    1 juli 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    Op het moment dat ik ‘Vunzige spelletjes’ ontvang zijn mijn verwachtingen hooggespannen. Ik heb de eerste twee thrillers van Rob van Doorn, ‘Haarlem Centraal’ en ‘Onmenselijke mensen’ met enorm veel genoegen gelezen en gerecenseerd. ‘Vunzige spelletjes’ is de derde en helaas laatste thriller in de ‘Frits Halen reeks’ en –jawel hoor- Van Doorn maakt mijn verwachtingen ruimschoots waar!
    recensie
    1 juli 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    2-3 minuten leestijd
    ‘Morgenland’ is het indrukwekkende romandebuut van Stephan Abarbanell. Voor een debuut heeft hij het zichzelf, met een dergelijk thema, niet gemakkelijk gemaakt. Alle respect voor de wijze waarop de auteur dit verhaal vertelt.
    recensie
    Internet en social media
    1 juli 2016
    Jan Hoogstra
    3-4 minuten leestijd
    Wie gebruikt er tegenwoordig geen Internet of social media meer? De vlucht van internetgebruik heeft ook risico’s met zich meegebracht, zoals hacking en phishing. Cyberrisico kan echter ook als kan worden gezien, daarover gaat het boek Cyberrisico als kans. Het boek geeft mooie inzichten en voorbeelden en zet aan tot denken.
    recensie
    Psychologie
    30 juni 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Met Omgaan met gevoelsmensen biedt Sjaak Overbeeke zijn lezers een uiterst een praktische handleiding voor zowel denkers als doeners, die – zakelijk of privé – met gevoelsmensen te maken hebben.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    30 juni 2016
    Nico Jong
    We kunnen niet meer om de netwerksamenleving heen. Dagelijks komt zij langs verschillende kanalen tot ons. Netwerken is echter niet nieuw. Eigenlijk is het al zo oud als de mensheid zelf.
    recensie
    Internet en social media
    30 juni 2016
    Arjan Yspeert
    2-3 minuten leestijd
    In beeld met pinterest van Hélène van den Dungen, verschenen in de serie Digitale trends en tools in 60 minuten leest inderdaad vlot weg. In een uur of iets langer ben je er wel doorheen.
    recensie
    Projectmanagement
    30 juni 2016
    Sjors Meekels
    3-4 minuten leestijd
    David Green combineert een academische achtergrond in Sociologie en Organisatiekunde met zijn ervaringen in het veld als engineer in het boek Scrum: Novice to Ninja. Het boek is gericht op organisaties die Web- en Mobiele applicaties maken en heeft de professional met relatief weinig ervaring in het gebruik van Scrum op het oog.
    recensie
    Psychologie
    29 juni 2016
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    We denken dat we een gedetailleerde en stabiele wereld zien, maar dit is slechts een illusie, veroorzaakt door de manier waarop onze hersenen visuele informatie verwerken. Dit heeft belangrijke gevolgen voor de manier waarop je informatie moet aanbieden. Stefan van der Stigchels Zo werkt aandacht gaat over opvallen, kijken en zoeken in een wereld vol afleiding.
    recensie
    Algemeen management
    29 juni 2016
    Peter Spijker
    1-2 minuten leestijd
    Marketing verliest al enkele decennia terrein in het bedrijfsleven. Marketeers vervullen vaak staffuncties, hebben weinig ambitie en spreken niet de taal van de directiekamer. Het ontbreekt hen aan visie en leiderschap.
    recensie
    Projectmanagement
    29 juni 2016
    Henny Portman
    3-4 minuten leestijd
    Gunther Verheyen, partner bij Scrum.org, is de auteur van het boekje Scrum wegwijzer. Een kompas voor de bewuste reiziger. Het boekje geeft je een compleet overzicht van Scrum, het raamwerk voor software/product ontwikkeling.
    recensie
    Strategisch management
    28 juni 2016
    Peter Streefkerk
    4-5 minuten leestijd
    Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s) kom je overal tegen in bedrijven en organisaties. Toch blijken ze in de praktijk vaak niet of niet goed te werken. In KPI’s die wél werken legt Peter Geelen uit waarom mensen die met KPI’s aan de slag gaan onbewust barrières opwerpen voor de uitvoering van de strategie van hun bedrijf of organisatie.
    recensie
    Non-profit
    28 juni 2016
    Sjors van Leeuwen
    De zorgsector is enorm in beweging. Grote bezuinigingen, meer marktwerking en kritischer wordende zorginkopers en patiënten zijn aan de orde van dag. De veranderopgave voor zorgorganisaties is groot. Zorgorganisaties moeten ondernemender, slagvaardiger en klantgerichter worden. Het boek ‘Succesvol organiseren in de zorg’ laat zien hoe ‘koplopers’ in de zorg dat aanpakken.
    recensie
    Organisatiekunde
    28 juni 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Een belangrijke boodschap in Nooit Af is er een die mij bijzonder aanspreekt, namelijk dat we los moeten komen van oude structuren. Niet dat ik daar, waarschijnlijk net als jij, geen moeite mee heb. Integendeel, de meesten van ons hebben het er behoorlijk lastig mee: veranderen, loslaten.. Maar, we zullen wel moeten volgens Aslander en Witteveen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    28 juni 2016
    Mark Buck
    2-3 minuten leestijd
    Hoe maak je van een klassiek managementboek een boek dat voor praktisch iedere Nederlander nuttige tips biedt? Vraag het David Allen, de schrijver van het internationaal beroemde Getting Things Done. Vijftien jaar geleden kwam het boek voor het eerst op de markt. Nu is het herzien.
    recensie
    Strategisch management
    28 juni 2016
    Robert Buisman
    3-4 minuten leestijd
    Transformational Sales - Making a Difference with Strategic Customers, is een boek over klantwaardemanagement en innovatie. Volgens de tekst op de achterflap een uniek perspectief in een tijdperk van grote veranderingen. Een leidraad voor het transformeren van je business naar een nieuw niveau.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    27 juni 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    2-3 minuten leestijd
    Met Kracht voor tien biedt Linda van den Driessche haar lezers een berg inspiratie en dan heb ik het alleen nog maar over de inhoud van het boek. Aan kundigheid en professionaliteit ontbreekt het deze assessment-psycholoog zeker niet.
    recensie
    27 juni 2016
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    Het zijn de wonderlijkste omstandigheden waardoor sommigen de Holocaust hebben kunnen overleven. De joodse Gerda Nothmann wist daar alles van.
    recensie
    Verandermanagement
    24 juni 2016
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Na twee edities van de bestseller Leren veranderen van Leon de Caluwé en Hans Vermaak brengen Hanna Boersema-Vermeer en Gertjan de Groot nu een bijbehorend werkboek op de markt: Werken met Leren Veranderen.
    recensie
    Psychologie
    24 juni 2016
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Creativiteit is een begrip dat veel gebruikt wordt. Er zijn dan ook veel tips en trucs in omloop voor creatief denken en handelen. Soms werken ze, maar vaak ook niet.

      Personen

        Trefwoorden