OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 291 van 11.927 resultaten
recensie
19 mei 2016
Hanneke Tinor-Centi
1-2 minuten leestijd
Judith Rashleigh werkt overdag als assistent in een gerenommeerd Londens veilinghuis. Voor de broodnodige bijverdiensten is zij ’s nachts hostess in een chique club in de West End-buurt.
recensie
Werk en loopbaan
18 mei 2016
Brigitte Koehler
2-3 minuten leestijd
Wil jij ‘Nooit meer solliciteren’ en de baan veroveren die ‘echt’ bij je past? Wil jij leren hoe solliciteren nu echt werkt? Dan is het boek Nooit meer solliciteren van Sylvie van den Meerendonk echt een boek voor jou!
recensie
Leiderschap
18 mei 2016
Jeanine Dijkhuis
Auteurs Den Boer en Van Rees zijn gespecialiseerd in leiderschap en raakten gefascineerd door het horeca-echtpaar Boer en hun High Performance Organisatie ‘De Librije’. Aan de hand van pure smaken als zoet, zuur, bitter et cetera, worden managementthema’s op toegankelijke en inspirerende wijze behandeld.
recensie
Marketing
18 mei 2016
Mathijs Oosterhuis
2-3 minuten leestijd
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: wat mij betreft hoort dit boek in het zicht te liggen. De uitstraling is zeer chique, met een harde omslag en retro print op de voorkant. Daarnaast heeft het een mooi groot formaat en is het ook aardig op gewicht. Ook het onderwerp is één waarover iedereen mee kan praten (tijdens de koffie). Honderden oude merken worden op 1 à 2 pagina’s per merk kort besproken.
recensie
18 mei 2016
Hanneke Tinor-Centi
In ‘Hou me maar vast’ vertelt José Franssen over de zorg voor haar moeder die lijdt aan de ziekte van Alzheimer. Franssen doet haar verhaal door middel van het beschrijven van het samenzijn met haar moeder, de gebeurtenissen van alledag, jaar in jaar uit.
recensie
Strategisch management
18 mei 2016
Sjors van Leeuwen
Klantgericht ondernemen en innovatie staan meer dan ooit in de belangstelling. De stroom boeken over deze onderwerpen houdt gestaag aan. Zo is er ‘Customer Innovation – Waarom de klant centraal staat in bedrijfsinnovatie’ van Marion Debruyne, hoogleraar marketing, strategie en innovatie bij Vlerick Business School. Ik was benieuwd wat dit boek zou toevoegen aan alle eerder verschenen boeken op dit gebied.
recensie
Marketing
17 mei 2016
Paul Kruijssen
Veranderen is moeilijk! Verhalen om niet te verdwalen is een boek voor wie wil reizen en durft te ontdekken, het verstand durft ‘los te laten’ en verbinding weet te leggen met zijn gevoel en dat van anderen. Dit prachtige boek ‘eventjes lezen’, dat is wat veel van het goede. Zoiets vergt echt wel ‘tijd’ dus die moet je er wel voor maken, maar daar had ik zeker zin in.
recensie
Algemeen management
17 mei 2016
Cees van den Berg
2-3 minuten leestijd
Meer dan ooit is het goed samenwerken in teams van belang. Tijdsdruk speelt een rol, het werk moet tegenwoordig vaak met minder mensen gedaan worden. Samenwerken is de sleutel tot succes. Over deze onderwerpen gaat het boek Tools voor teams.
recensie
Communicatie en media
17 mei 2016
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Communiceren doet iedereen. Communicatie is echter een containerbegrip, met veel facetten. De communicatiediscipline binnen organisaties heeft nogal eens een identiteitsprobleem.
recensie
Algemeen management
17 mei 2016
Manu Busschots
De biografie van Elon Musk is een spannend boek over de transformatie van maar liefst vier industrieën. Hij transformeerde online betalen met PayPal, de elektrische auto met Tesla Motors, duurzame energie met SolarCity, en de ruimtevaart met SpaceX.
recensie
Projectmanagement
17 mei 2016
Henny Portman
René Hombergen heeft een lijvig boekwerk (552 pagina’s) geschreven: Een geschiedenis, heden en toekomst van project-, programma-, en portfoliomanagement. Van piramiden in steen en organisatie, tot waarde scheppende teams. Het boek is onderverdeeld in een vijftal delen.
recensie
Organisatiekunde
13 mei 2016
Henny Portman
6-8 minuten leestijd
Rudy Gort heeft zich met zijn boek Lean vertaald naar projecten. Samen leren bouwen aan innovatievermogen tot doel gesteld om de lezers te laten zien dat er zoveel meer te leren valt van de lean-filosofie. Oordeelt u mee.
recensie
Non-profit
13 mei 2016
Nico Jong
Klassieke economische beleidsmodellen vertrekken of vanuit marktwerking of vanuit overheidscontrole. Deze manier van kijken en denken is nog maar beperkt bruikbaar. In heel veel gevallen is ze zelfs schadelijk en leidt ze juist af van creatieve, innovatieve beleidsoplossingen. David Colander en Roland Kupers presenteren in hun boek ‘Complexity and the Art of Public Policy’ een nieuwe, meer flexibele aanvliegroute voor beleid.
recensie
Strategisch management
13 mei 2016
Sjors van Leeuwen
Het leven is door de economische, maatschappelijke en culturele crisis voorgoed veranderd. We hebben te maken met ‘het nieuwe normaal’ want ‘business as usual’ komt niet meer terug. Nog nooit was het zo noodzakelijk om uw organisatie klaar te stomen voor de toekomst. Deze nieuwe tijd vraagt om organisaties die even daadkrachtig zijn als wendbaar.
recensie
Marketing
13 mei 2016
Hanneke Tinor-Centi
1-2 minuten leestijd
Een Marketing Superhero is een doodgewoon mens; hij doet echter ongewone dingen. Dat zal ook wel moeten, want vandaag de dag verkoopt het meest geweldige product zich niet meer automatisch.
recensie
Mens en maatschappij
13 mei 2016
Hanneke Tinor-Centi
Is er nog 'iets' na de dood? Kun je je op de dood en eventueel lijden voorbereiden? Het zijn vragen waar iedereen wel eens over nadenkt. De antwoorden op deze vragen kunnen zeer uiteenlopend zijn.
recensie
13 mei 2016
Hanneke Tinor-Centi
1-2 minuten leestijd
‘Ritueel’ is het derde deel van de vierdelige serie ‘De Noordzee moorden’. In 2014 schrijft Isa Maron de eerste twee delen.
recensie
Coaching en trainen
13 mei 2016
Christel Deckers
1-2 minuten leestijd
‘Je hebt nu eenmaal niet de juiste lengte’. Wie zit te wachten op een coach die dergelijke antwoorden geeft op vragen waarmee je worstelt? Tenminste, dat zou je wellicht denken. In de provocatieve coaching is dit echter normaal.
recensie
Leiderschap
12 mei 2016
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
In Boonstra vertelt reclameman Manfred Bik het verhaal van Cor Boonstra. Eén van Nederlands meest besproken, meest succesvolle en meest verguisde topmannen uit het Nederlandse bedrijfsleven. Een boeiend en leerzaam verhaal met ‘19 lessen uit het leven van Nederlands meest dwarse CEO'.
recensie
Mens en maatschappij
12 mei 2016
Pierre Spaninks
5-6 minuten leestijd
Vanuit zijn Studio Zeitgeist doet Farid Tabarki al jaren onderzoek naar verschijnselen als ‘radicale decentralisatie’ en ‘radicale transparantie’. In Het einde van het midden focust hij op de gevolgen daarvan voor mens, bedrijf en overheid. Het onderwerp is belangrijk, zeker ook voor managers. Het boek zou echter gebaat zijn geweest bij meer oog voor de paradoxale ontwikkelingen die zich daarbij voordoen.