OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 341 van 11.948 resultaten
    recensie
    Marketing
    12 januari 2015
    Eric van Arendonk
    Na ‘De superpromotor’ dacht ik dat Rijn Vogelaar het nodige over de kracht van enthousiasme voor organisaties wel had geschreven. Nu verschijnt er een boek van dezelfde auteur. ‘De enthousiasme trilogie’ is drie keer zo dik en bestaat uit de delen Flame, Flow en Flood. ‘De superpromotor’ heeft me destijds geïnspireerd om de kracht van enthousiasme beter aan te wenden. Daarom ben ik nieuwsgierig aan dit boek begonnen. Om meteen met de deur in huis te vallen: Rijn Vogelaar heeft me wederom weten te inspireren.
    recensie
    Algemeen management
    9 januari 2015
    Jan van den Brink
    Als de grootste kostenpost van de meeste bedrijven, de personeelskosten, met het dienstverlenende karakter van 80% van het werk in Nederland wordt gecombineerd, dan snapt iedereen dat zeer veel managementvraagstukken over de productiefactor ‘Mens’ gaan, zo start Joost Ardts zijn voorwoord van zijn boek ‘Hoe zit dat nu eigenlijk'.
    recensie
    Verandermanagement
    9 januari 2015
    Peter de Roode
    2-4 minuten leestijd
    Een boek met een interessant idee dat helaas op een weinig overtuigende manier is geschreven. Kotter breekt een lans voor het zogenaamde duale systeem: de oude hiërarchische organisatie combineren met de wendbaarheid van een netwerkorganisatie. De wijze waarop hij dat wil vorm geven, is vooral gebaseerd op oude inzichten.
    recensie
    Verandermanagement
    9 januari 2015
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    'Versnellen' is een boek met een interessant idee dat helaas op een weinig overtuigende manier is geschreven. Kotter breekt een lans voor het zogenaamde duale systeem: de oude hiërarchische organisatie combineren met de wendbaarheid van een netwerkorganisatie. De wijze waarop hij dat wil vorm geven, is vooral gebaseerd op oude inzichten.
    recensie
    Algemeen management
    8 januari 2015
    Enrico Sterken
    Het boek ‘Spiekbriefjes voor Topmanagers is de ideale ondersteuning voor de manager die niet zit te wachten op bakken theorie, maar die het vooral in de praktijk wil brengen.
    recensie
    Economie
    8 januari 2015
    Peter van den Boom
    2-3 minuten leestijd
    John Holloway neemt in ‘Crack Capitalism’ een kritisch standpunt in ten opzichte van het neoliberalisme en kapitalisme. Zijn kritische analyses monden uit in een protestaanpak die nodig is als de menselijke waardigheid in het geding is.
    recensie
    8 januari 2015
    Peter de Roode
    Scholing van de geest van Jos Kessels is een boek dat ik met zeer veel plezier en interesse heb gelezen. Fraai hoe Kessels de inzichten van Socrates en Plato weet door te vertalen naar onze huidige tijd. Om die inzichten over te dragen reikt Kessels niet zozeer kennis aan maar deelt hij zijn ervaringen. Het is heel kwetsbaar hoe hij over zichzelf schrijft, over zijn onzekerheden en zijn eigen vermeende tekortkomingen. Het boek is vooral een juweeltje vanwege het fraaie taalgebruik en de mooie oneliners die erin terug te vinden zijn.
    recensie
    IT-management / ICT
    8 januari 2015
    Evy Goessen
    Goede webcare levert u een karrevracht aan positieve publiciteit en erkenning op. Steeds meer bedrijven zien daarom de noodzaak van dit instrument. Maar hoe zet je de klant centraal in de complexe wereld van internet & webcare? In ‘Webcare in 60 minuten’ geeft directeur en oprichter van het PR-bureau RepMen Ronald van der Aart u een stap-voor-stap handleiding om via internet de dialoog aan te gaan met uw klanten. Een snelle en grondige verkenning van een instrument waar geen enkel bedrijf meer omheen kan.
    recensie
    Marketing
    6 januari 2015
    Dick Bos
    ‘Brand Breakout’ is een boek van Nirmalya Kumar en Jan-Benedict Steenkamp. Een titel die alle kanten op kan gaan, maar uiteindelijk een mooi stukje inzicht geeft in hoe merken uit opkomende markten de wereld veroveren. Het boek wordt interessanter naarmate je verder leest.
    recensie
    Verandermanagement
    31 december 2014
    Christel Deckers
    3-4 minuten leestijd
    De wereld om ons heen verandert snel. Dat geldt ook voor organisaties: en hoe houd je je staande in deze veranderende wereld? Hans van der Loo heeft deze vraag vertaald naar een methode om organisaties in beweging te krijgen. In zijn ‘Vaart maken’ geeft hij een mooie combinatie van inzichten, opgedaan in de zeilwereld, en een heel praktische benadering in de vorm van vragenlijsten, om mee aan de slag te gaan.
    recensie
    Internet en social media
    31 december 2014
    Angelina Hammond
    2-3 minuten leestijd
    Na zijn boek met de ambitieuze titel ‘Social media expert in een week’ is nu Jeroen Bertrams nieuwste pennenvrucht ‘Bedwing het social media monster’ verschenen. Een boek over de gevaren én uitdagingen voor particulaire en zakelijke gebruikers van social media.
    recensie
    Leiderschap
    30 december 2014
    Marleen van Langen
    Nederland is op zoek naar ambitieuze, toekomstgerichte jonge mensen. In ‘Nieuwe Leiders van de BV Nederland’, geschreven door Onno Aerden, delen de negen jonge Captains of Industry hun ervaringen en inzichten over leiderschap. Dankzij prettig leesbare interviews kunnen we een kijkje nemen in het leven van negen bijzondere mannen en vrouwen. Een mooi naslagwerk voor iedereen die zich wil laten inspireren over modern leiderschap.
    recensie
    Economie
    30 december 2014
    Hanneke Tinor-Centi
    4-5 minuten leestijd
    In ‘Kapitaal in de 21ste eeuw’ schopt Thomas Piketty tegen nogal wat heilige huisjes. Hiermee haalt hij zich waarschijnlijk de hoon van heel wat mensen op de hals, maar minstens zovelen zullen zijn kritische beschouwingen met gejuich ontvangen.
    recensie
    Algemeen management
    30 december 2014
    Maarten Fijnaut
    Met zijn eerste titel zet auteur John Manschot een compleet en nuttig werk neer. Ruim 25 jaar ervaring binnen diverse organisaties wordt samengevat in een tijdloos boek: ‘Effectief in cruciale gesprekken’. Hierin krijgt de lezer handige tips om lastige debatten om te buigen naar resultaatgerichte dialogen.
    recensie
    Internet en social media
    30 december 2014
    Peter van der Wel
    Een oude droom wordt werkelijkheid. De komst van Big Data maakt eindelijk de onderliggende patronen in de interacties tussen mensen zichtbaar. Onder Big Data wordt dan verstaan de combinatie van grote (lees: heel grote) verzamelingen gedigitaliseerde gegevens, de komst van goedkope supercomputers die zulke gigantische hoeveelheden data kunnen verwerken en de komst van slimme nieuwe algoritmen om met die gegevens om te kunnen gaan. Dit maakt het mogelijk het gedrag van groepen mensen te beschrijven en te voorspellen. Voilà de sociale fysica. Maakt Alex Pentland – de auteur van het boek ‘Sociale Big Data’ - deze claims waar?
    recensie
    Marketing
    29 december 2014
    Angelina Hammond
    Steven Van Belleghem, ook bekend van de bestsellers ‘De Conversation Manager’ en ‘De Conversation Company’ legt de vinger op de zere plek in zijn nieuwste boek: de klantenrelatie verandert tegenwoordig elke dag.
    recensie
    Marketing
    24 december 2014
    Pierre Spaninks
    3-4 minuten leestijd
    Na zijn bestseller De Superpromoter (2009) publiceerde Rijn Vogelaar de afgelopen jaren al Flame en Flow. Nu maakt hij de reeks compleet met Flood. Het hele verhaal over het aanwakkeren en verspreiden van enthousiasme, in één band.
    recensie
    Coaching en trainen
    19 december 2014
    Peter Bosma
    2-3 minuten leestijd
    Als manager en supervisor werk ik in veel verschillende situaties samen met anderen. Vaak ben ik benieuwd naar wat die mensen bezighoudt en beweegt en daarom stel ik vragen. Maar de juiste vraag ligt niet altijd voor de hand, en ik zou willen dat ik mijn vragen zo formuleer dat mijn oordelen, aannames en suggesties er niet in bij voorbaat al inzitten. Ik hoop dat ik met het bestuderen van het boek ‘De kunst van het vragen stellen’ mijn manier van vragen stellen tot meer ‘kunst’ kan verheffen.
    recensie
    Marketing
    18 december 2014
    Louis Thorig
    In ‘When digital becomes human’ met de ondertitel ‘Klantrelaties in transformatie’ biedt Steven van Belleghem zijn toekomstvisie van de klantrelatie. De klant staat centraal, niet de interne organisatie van een bedrijf.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    18 december 2014
    Ger Post
    2-3 minuten leestijd
    Coach Linda van der Wal en journalist Carla van der Wal bieden in Kantoorgeheimen een praktische handleiding voor harde werkers, teamspelers en vernieuwers die het ‘fundament vormen van talloze kantoren’ maar die vaak ongezien blijven. Door sommige vaardigheden van meer brutale collega’s over te nemen, kunnen de kantoorgeheimen meer zichtbaar worden en anderen voor hun plannen winnen. Zonder dat ze hoeven te veranderen in zo’n brutale collega.

      Personen

        Trefwoorden