Frank Krake is werkzaam in de kunststof tuinmeubelen. Eerst als directeur van Unimata en later als zelfstandig ondernemer. De rampspoed die hem overkwam geeft een goed beeld van wat je als bedrijf kan treffen in een internationale en mondialiserende markt: handel in Amerika stil door 9/11 en de crisis na 2008, de productie en logistiek in China die niet loopt door de lokale cultuur en de SARS crisis. En uiteraard maakt Krake persoonlijk ook de grilligheid van veranderende regelgeving bij banken mee. En faillissementen. Tussen al deze beslommeringen door studeert hij nog af met een onderzoek naar Merkmanagement in het MKB.
Een bijzonder verhaal dus. Het boek is door de uitgever (Pearson) aangegrepen voor een experiment. In het middenkatern is een aantal afbeeldingen toegevoegd. Hiermee is via de techniek van Layar (www.layar.nl) multimedia content toegevoegd .Layar is een augmented reality tool waarmee in de bladen en onderwijsmarkt al mee gewerkt wordt. In de managementliteratuur is dit een primeur. Via de Layar App op een smartphone of tablet (met camera) zijn video’s en fotoseries te bekijken door de camera de pagina van het boek te laten scannen. Dit geeft een interessante en persoonlijke dimensie aan dit boek.
Over Bertrand Weegenaar
Bertrand Weegenaar is als hogeschooldocent HBO-ICT werkzaam op Windesheim. Zijn voorliefde ligt bij de onderwerpen strategie, marketing, geschiedenis; biografieën en internet; e-business.