In 1995 was er ruimte voor een blad over dit nieuwe fenomeen, een blad over managementboeken én hun auteurs. Een gids. Manager & Literatuur was geboren, een krant die later overging in het Managementboek Magazine. Managementboek was echter nooit geworden wat het nu is als we niet bekend waren geweest als managementboek.nl. Kees Visser, directeur: ‘Ons zwakke punt was destijds dat we geen fysieke winkel of etalage hadden. Met de komst van internet werd dat opeens ons sterkste punt. We konden niet alleen nadat er een editie van ons blad was uitgekomen boeken verkopen, maar vanaf toen 24/7.' Mede-directeur Philip van Coevorden vult aan: ‘Eigenlijk hadden we met Manager & Literatuur al drie jaar drooggeoefend voordat we internetverkoop gingen doen. We hadden al klantervaring; we hadden al 10.000 klanten in de database; we deden via onze krant al aan marketing... Ik weet nog dat Jaap Peters (adviseur, bestsellerauteur en vriend sinds 1995) zei toen we tien procent van onze boeken via internet verkochten: ‘Dat moet negentig procent worden!' Hij kreeg gelijk.
Het vieren van 25 jaar Managementboek trappen we af met een interview met Jaap Peters. Met hem kijken we terug op 25 jaar Rijnlands denken. Het hele jaar kijken we samen met auteurs terug op 25 jaar managementboeken. Het boek dat hierbij verschijnen gaat, Dit is management, is alvast te reserveren. Of win een van de eerste 25 exemplaren door een mail te sturen aan redactie@managementboek.nl. Mails mét anekdotes van u als klant maken een extra kans om te winnen. Mail voor 25 januari 2020 om mee te doen.
Ook gaan we u komend jaar verrassen met een compleet vernieuwde website, goede acties én een mooi leeswaardig cadeautje.
Dank dat u onze klant bent!
Over Karin de Zwaan
Karin werkt als marketeer bij Managementboek.