Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Een socialemediastrategie in 7 stappen

Bent u werkzaam in een grotere organisatie die nog geen beleid op het gebied van sociale media heeft? Dan is Sociale Mediastrategie in 7 stappen wellicht iets voor u. Het boek is vooral gericht op overheidsorganisaties, maar als u werkzaam bent in een groter bedrijf wat op zoek is naar strategisch beleid dan kan u er ook voldoende informatie in vinden.

Corien Plaisier | 2 maart 2016

De auteur neemt u in 7 stappen mee door het hele proces van het neerzetten van een sociale mediastrategie. Te beginnen met de gebruikers die verantwoordelijk zijn voor de inhoud en de toegankelijkheid naar het netwerk waarmee de gebruikers gaan communiceren. Dan volgt uitleg over de basis van sociale media, de profielen. En neemt de auteur u mee in de wereld van online privacy en het feit dat sociale media geen hiërarchie kennen. Om te eindigen met uitleg dat mensen sociale media gebruiken in hun vrije tijd. Marc schrijft in zijn voorwoord dat dit boek geen handleiding is voor Facebook. Hij geeft ook geen toverformules voor Twitter en er staan ook geen cases of ‘best practices’ in. Dit boek is vooral gericht op communicatieprofessionals die beginnen met het inzetten van sociale media als communicatiekanaal. Bent u al bezig met sociale media en zoekt u vooral informatie over wat u daar kan zeggen, dan is dit boek minder geschikt voor u. Voor alle andere mensen die in grotere organisaties werken en nog maar pas beginnen is het een aanrader dit boek te lezen voor u begint met een dergelijk proces.

Over Corien Plaisier

Corien Plaisier is eigenaar van Stippels & Co en werkt als een organisatieadviseur en coach om teams beter met elkaar te laten samenwerken. Verder werkt ze als coach voor haar bedrijf Doorleven na kanker.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden