Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Durf te doen!

'Via social media naar de netwerksamenleving'. Alleen al deze zin op de cover van het boek 'Durf te doen', geschreven door Petra de Boevere, trekt mijn aandacht. Want social media is in mijn beleving een uitstekende manier van eigentijds contact leggen en onderhouden. Een makkelijke en snelle manier, die ons helpt om zeker in drukke tijden toch veel sociale contacten te hebben. Een heel leuke manier, bovendien. En ik geloof sterk in de netwerksamenleving. Kijk om u heen en u ziet er vast voorbeelden van. We kunnen elkaar versterken, iets wat past bij de nieuwe manier van zakendoen.

Daniëlle de Jonge | 9 juli 2013

De Boevere is bij velen bekend geworden als 'Het Slijterijmeisje'. Vanuit haar winkel in het mooie Zeeuwse weet zij anderen online en offline naar zich toe te trekken, social media speelt daarbij een belangrijke rol. In het gelijknamige boek komen tal van haar belevenissen aan bod. Grappige verhalen, verbazingwekkende gebeurtenissen, successen en ook de keren dat zij haar neus stootte. Eerlijke verhalen, die weergeven op welke manier zij social media gebruikt. Niet bedoeld als blauwdruk voor andere bedrijven, het is geen trucje. Dat kan ook niet. Want wat voor de ene onderneming goed werkt, kan voor de andere totaal geen effect opleveren. Durf te doen slaat hier zonder meer op. Doe het gewoon als u weet dat u uw doelgroep en geïnteresseerden via de verschillende social media kunt bereiken. En doe het met verstand, probeer en merk wat werkt. De Boevere laat een scala aan voorbeelden voorbij komen. Bijvoorbeeld hoe het haar lukte om funding voor haar bedrijf te regelen. En hoe zij een geweldige reis met 99 'vrienden' naar Berlijn won. Maar het blijft niet alleen bij de eigen ervaringen. Zo geeft ze ook voorbeelden van kleine en grote bedrijven met social media the crowd in beweging krijgen. Samen sta je sterker. Een naar mijn idee belangrijk onderwerp komt aan bod in het hoofdstuk 'Van koffiejuffrouw tot CEO'. Als u als bedrijf op social media gaat, zorg dan dat iedereen in uw bedrijf doordrongen is van wat dit betekent. Betrek iedereen in de organisatie en zorg dat er een eenduidig beeld naar buiten komt. Laat social media niet alleen voorbehouden zijn aan uw marketingmedewerker. Het boek is met humor en lekker geschreven. Om te lezen en geïnspireerd te raken, uw eigen social media activiteiten onder de loep te nemen of juist goed te overwegen of u er aan wilt beginnen. En er is meer: smakelijke recepten bij ieder hoofdstuk. Mijn favoriet: de witte-wijnsoep. Nu nog een keer langs bij de winkel in Sluis om een setje Glice te kopen voor een verkoelend drankje. Proost en succes met uw social media activiteiten.

Over Daniëlle de Jonge

Daniëlle de Jonge – spreker, trainer en bestsellerauteur. Helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden