Gerrit Heijkoop (social media expert en online host) en Paula Vos (schrijver en journalist) schreven samen ‘Trending Topic: we moeten iets met social media, #maarwat’. Ze bewijzen ermee dat een boek in deze categorie ook gewoon leuk mag zijn. Daarnaast steek je er ook nog eens veel zinnigs uit op over social media. Het boek vertelt over een klein clubje bevlogen mensen die een congres organiseren. Ze zijn de NedVerKna, de Nederlandse Vereniging voor Knaagdierprofessionals, en ze zijn dol op knaagdieren, zoals de knusse cavia op de cover van het boek. Maar ze zijn niet zo vaardig als het gaat om het aantrekken van bezoekers voor het congres. Door de inzet van social media willen ze meer aandacht en aanmeldingen genereren. Ze proberen wat uit, dat gaat goed en soms ook helemaal mis. Ondertussen worden ze er steeds beter in. De verhaallijn voert je langs reële afwegingen en goede ideeën. Je ontdekt wat de vijf L’en zijn, wie Mr Red Sneakers is, en of het nog goed komt met Poekie. Hoe ervaar je social media in de wereld om je heen? Wat moet je ermee, of liever, wat wil je ermee? En wat niet? Wat is het effect van social media? Is het een tijdelijke hype of een handig communicatiemiddel? Social media zijn niet altijd de middelen die de meeste impact of het grootste bereik hebben. Ze kunnen zelfs tegen je werken, of gewoon irritant zijn. Maar als je het slim aanpakt kan het hele mooie resultaten opleveren. Hoe, dat leert deze socialmediaroman je. Daarmee is het interessant voor wie wel iets met social media zou willen doen, #maarwat? Ook als je er al wat bekender mee bent online, vind je eye-openers in dit boek (plus gewoon een hilarisch herkenbaar verhaal). En heb je eigenlijk nog helemaal niks met social media, dan is het een prettige manier om een beeld te krijgen van wat je er eigenlijk allemaal mee kan – en of het ook iets voor jou zou zijn als je het aanvliegt op een manier die bij je past. Trending Topic is uniek, je steekt er wat van op en het leest als een trein.
Over Marjolijn Vlug
Marjolijn Vlug heeft een verfrissende blik op HR. Met inzicht in (online) marketingcommunicatie en gastgerichtheid biedt ze inspiratie en pragmatische tips. Ze heeft ervaring als adviseur HR & communicatie bij Het Scheepvaartmuseum en werkt als HR business partner bij marktonderzoeksbureau Ipsos.