Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Bovenscheidend vermogen - Hoe jouw merk het verschil kan maken

Wat maakt bepaalde merken bijzonder en hoe komt het dat ze boven andere merken uitsteken? Volgens Adriaan Oomen is dat het Bovenscheidend vermogen ofwel datgene waardoor en waarmee het ene merk zich positief onderscheidt van andere merken.

Hanneke Tinor-Centi | 23 maart 2017 | 2-3 minuten leestijd

Adriaan Oomen neemt zijn lezers in Bovenscheidend vermogen mee op een inspirerende reis en analyseert, aan de hand van tal van smeuïge, aansprekende en vaak uiterst herkenbare voorbeelden wat dat nou is, dat ‘bovenscheidend vermogen’.

Het boek van Oomen staat vol met tips en tools om je eigen merk eveneens bovenscheidend te maken. Na het lezen van weer zo’n aardig voorbeeld, denk je onveranderd: ‘ja, logisch’!

Zo werkt het met een groot deel van dit bijzonder aardige boek; je hebt het niet bedacht, maar wel herkend!

De auteur heeft een enthousiasmerende en vertellende schrijfstijl, waardoor je zijn boek opslurpt als een spons en je als het ware staat te trappelen om jouw merk ook bovenscheidend te maken. Oomen legt je haarfijn uit hoe je aansluit bij de behoeften van jouw klanten, hoe je je krachtig kunt onderscheiden en hoe jouw potentiele klanten een voorkeur ontwikkelen voor jouw product of merk.

Wist je trouwens dat de doorsnee consument elke dag rond de drieduizend commerciële prikkels voor zijn kiezen krijgt? Ze zijn overal (denk hier niet al te lang over na..), in je badkamer, op je smartphone, in je keuken, langs de weg, op de radio…..overal!

Een mens zou stapelgek worden wanneer hij al die prikkels ook daadwerkelijk tot zich zou nemen. Wanneer jij jouw merk bovenscheidend wil maken is het dus zaak om wel tot die prikkels te behoren die doordringt tot het bewustzijn van de consument. Hoe je dat doet? Oomen legt je haarfijn uit hoe je relevant wordt voor jouw klant. Lees het in Bovenscheidend Vermogen!

Een aantal quotes uit Bovenscheidend Vermogen:

‘Bij het contact met een merk, bijvoorbeeld door het zien van het logo en de slogan, door een radiocommercial, een website, een medewerker aan de telefoon, een e-mail, een Facebook-pagina of wat dan ook, sla je in de loop van de tijd steeds meer associaties en gevoelens over dat merk op. Die worden gevoed door nieuwe contexten waarin het merk zich aan je presenteert, de setting in combinatie met de omgeving.’

‘Wat jouw verhaal ook is, het moet wel oprecht en authentiek zijn, niet een verzonnen glanzend vernislaagje en het moet anderen inspireren. Dat lukt als het mensen raakt, als ze erom moeten lachen of er een brok van in hun keel krijgen. Dan krijgen ze sympathie voor jouw merk en producten en willen ze je verhalen ook graag delen met anderen en willen ze jouw merk graag kopen.’

‘Om te zorgen dat mensen een voorkeur voor je merk ontwikkelen, dus om echt bovenscheidend te zijn, moet je je als merk niet alleen onderscheiden, maar moet je nog iets extra’s bieden: je moet mensen inspireren. Mensen die geïnspireerd raken door jouw merk, zijn eerder geneigd het te kopen, bijna onafhankelijk van de prijs. Ik durf te stellen dat hoe inspirerender een merk is, hoe minder de prijs ertoe doet.’

Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, tekstschrijver, boekrecensent en boekmarketeer.

Over Hanneke Tinor-Centi
Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, tekstschrijver, boekrecensent en boekmarketeer.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden