Business Model Innovatie
Nieuw gereedschap en vaardigheden voor strategie en innovatie
Masterclass met Patrick van der Pijl
Masterclass met Patrick van der Pijl
Business Model Innovatie
Nieuw gereedschap en vaardigheden voor strategie en innovatie
Business Model Innovatie
Nieuw gereedschap en vaardigheden voor strategie en innovatie
Masterclass met Patrick van der Pijl
Met...
Over deze masterclass
Visuele tools & design thinking technieken voor de toekomst van uw organisatie
Miljoenen organisaties en startups wereldwijd gebruiken het Business Model Canvas: een systematische, praktische en visuele methode om uw business model in kaart te brengen en te innoveren. Maar business model innovatie gaat verder dan alleen het invullen van het Business Model Canvas.
Maak strategie en innovatie begrijpelijk en visueel
Startups schrijven geen plannen. Zij onderzoeken klantbehoeften, proposities, verdienmodellen en ze leren door het uitvoeren van experimenten. Tijdens deze masterclass gaan wij in op het verschil in aanpak tussen corporate organisaties en startups.
In deze tweedaagse masterclass leert u hoe u snel inzicht krijgt in waar uw bedrijf staat, wat behoeften van uw klanten zijn en hoe u experimenten ontwerpt om uw volgende business model te vinden. Naast het Business Model Canvas* maakt u tijdens deze masterclass kennis met andere visuele tools voor Business Model Innovatie, zoals het Context Canvas, Waarde Propositie Canvas, Experiment Canvas en het Validatie Canvas.
Het Business Model Innovatie proces
Patrick van der Pijl, Roland Wijnen en Martine de Ridder van Business Models Inc. doorlopen tijdens deze masterclass de technieken voor het innoveren van uw business model, zodat u er in uw eigen organisatie mee aan de slag kunt gaan.
Organisatie
Dit programma wordt georganiseerd door Focus Conferences i.s.m. Managementboek.
Boekenpakket bij deze masterclass
Sprekers
Praktische informatie
Locatie
Programma
Dag 1: 4 oktober 2016
09:00 Ontvangst
Blok 1: Design Denken voor Strategie en Innovatie
- Hoe gaat u om met onzekerheid?
- Werken en denken als een designer!
- Nieuwe tools, skills en mindset
Blok 2: Het Business Model Canvas
- Wat is het Business Model Canvas?
- Voorbeelden als AirBnB, Gillette vs. Boldking, Coolblue.
- Hoe ziet uw business model eruit?
Blok 3: Wie is uw klant? Wat is de job to be done?
- Wie is uw klant? B2B vs B2C
- Waarde Propositie Canvas, observeren, wat zijn pains, gains, jobto-be-done.
- Klanten liegen!
Blok 4: Innoveer uw business model!
- Innovatie technieken: fresh watching, denken in patronen, epicenter
- Ontwerp een Blue Ocean Business Model
- Business modellen van de toekomst
17:00 Afsluiting dag 1
Dag 2: 5 oktober 2016
09.00 Ontvangst
Blok 5: Ontwerp van de waarde propositie
- Waarde Propositie Canvas, ontwerp
- Ontwerpen van de waarde propositie: products & services, pain relievers and gain creators
Blok 6: Valideer uw Business Model 1
- Introductie in valideren; Customer Development
- Hoe maakt u uw aannames duidelijk?
- Wat is uw meest risicovolle aanname?
Blok 7: Valideer uw Business Model 2
- Introductie LEAN start-up denken
- Hoe maakt u een prototype?
- Wat is het Investment Readiness Level?
- Hoe zet u een experiment op?
Blok 8: Rapid Knowledge Sharing
- Hoe faciliteert u een business model sessie?
- Hoe werkt u visueel? Hoe werkt u met draaiboeken?
- Leren van elkaars business model!
17.00 Afsluiting masterclass
Voorwaarden
Deelnamekosten
De kosten van deelname aan deze tweedaagse masterclass incl. documentatie, het boekenpakket, koffie, thee en lunch bedragen € 1.595,- (ex. btw).
Informatie
Voor overige informatie kunt u contact opnemen met de afdeling klantenservice, telefoon 010-4731397 of e-mail.
Incompany & groepsarrangementen
Bent u geïnteresseerd in een incompany training of wilt u met een groep deelnemen aan dit programma? Neem dan contact op met ons.
Ook interessant voor u"
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Computer en informatica
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan