Lees verder
Clayton Christensen is professor Business Administration aan Harvard Business School. Hij schreef meerdere wereldwijde bestsellers waaronder 'The Innovator's Dilemma' dat in de VS werd gekozen tot het beste managementboek van het jaar en door The Economist genoemd wordt als een van de zes belangrijkste boeken ooit geschreven.
Meer over Clayton ChristensenThe Innovator's Dilemma
The revolutionary book that will change the way you do business
Paperback Engels 2003 9780060521998Samenvatting
IBM was marktleider op het gebied van mainframe computers maar werd op de markt voor pc' s verrast door nieuwkomer Apple. Toch was IBM een professioneel geleide onderneming, die investeerde in nieuwe technologie. En dat is nu juist het punt, stelt Christensen in zijn indringende boek 'Het innovatiedilemma'. Vernieuwende ondernemingen, die goed naar hun klanten luisteren, laten kansen die ontwrichtende innovaties bieden, liggen omdat hun klanten er nog niet aan toe zijn. Vervolgens worden zij voorbijgestreefd door nieuwkomers op de markt. Hoe managers dat lot kunnen voorkomen, laat Christensen zien. Hij schetst de principes van ontwrichtende innovaties en biedt managers een praktisch kader om met succes het innovatiedilemma op te lossen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Clayton Christensen
Inhoudsopgave
Introduction
Part 1: Why great companies can fail
1. How can great firms fail? Insights from the hard disk drive industry
2. Value networks and the impetus to innovate
3. Disruptive technological change in the mechanical excavator industry
4. What goes up, can't go down
Part 2: Managing disruptive technological change
5. Give responsibility for disruptive technologies to organizations whose customers need them
6. Match the size of the organization to the size of the market
7. Discovering new and emerging markets
8. How to appraise your organization's capabilities and disabilities
9. Performance provided, market demand and the product life cycle
10. Managing disruptive technological change: a case study
11. The dilemmas of innovation: a summary
The innovator's dilemma 'Book Group Guide'
Index
About the author
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan