Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

The Innovator's Dilemma

The revolutionary book that will change the way you do business

Paperback Engels 2003 9780060521998
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

IBM was marktleider op het gebied van mainframe computers maar werd op de markt voor pc' s verrast door nieuwkomer Apple. Toch was IBM een professioneel geleide onderneming, die investeerde in nieuwe technologie. En dat is nu juist het punt, stelt Christensen in zijn indringende boek 'Het innovatiedilemma'. Vernieuwende ondernemingen, die goed naar hun klanten luisteren, laten kansen die ontwrichtende innovaties bieden, liggen omdat hun klanten er nog niet aan toe zijn. Vervolgens worden zij voorbijgestreefd door nieuwkomers op de markt. Hoe managers dat lot kunnen voorkomen, laat Christensen zien. Hij schetst de principes van ontwrichtende innovaties en biedt managers een praktisch kader om met succes het innovatiedilemma op te lossen.

Specificaties

ISBN13:9780060521998
Trefwoorden:innovatie
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:286
Druk:0

Expertrecensies (1)

recensie
Het Innovatie Dilemma
Bertrand Weegenaar | 22 oktober 2008
In 1997 verscheen The Innovator’s Dilemma van de hand van Harvard Business School professor Clayton Christensen. In dit boek (in het Nederlands verschenen onder de titel Het innovatiedilemma) ontvouwt hij de theorie van de 'ontwrichtende innovatie', de zogenaamde 'Disruptive Innovation Technologies'. Niet minder dan een sluipwesp waar vele bedrijfstakken in de jaren ’80 en ’90 het slachtoffer van zijn geworden. Wat is er van de theorie geworden? En is Christensen’s theorie anno 2008 nog actueel?
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Clayton Christensen

Clayton Christensen is professor Business Administration aan Harvard Business School. Hij schreef meerdere wereldwijde bestsellers waaronder 'The Innovator's Dilemma' dat in de VS werd gekozen tot het beste managementboek van het jaar en door The Economist genoemd wordt als een van de zes belangrijkste boeken ooit geschreven.

Andere boeken door Clayton Christensen

Inhoudsopgave

In gratitude
Introduction

Part 1: Why great companies can fail
1. How can great firms fail? Insights from the hard disk drive industry
2. Value networks and the impetus to innovate
3. Disruptive technological change in the mechanical excavator industry
4. What goes up, can't go down

Part 2: Managing disruptive technological change
5. Give responsibility for disruptive technologies to organizations whose customers need them
6. Match the size of the organization to the size of the market
7. Discovering new and emerging markets
8. How to appraise your organization's capabilities and disabilities
9. Performance provided, market demand and the product life cycle
10. Managing disruptive technological change: a case study
11. The dilemmas of innovation: a summary

The innovator's dilemma 'Book Group Guide'
Index
About the author

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Innovator's Dilemma