Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

The Consultants Scorecard

Tracking results and bottom-line impact of consulting projects

Gebonden Engels 2000 9780071348164
10
Voormalig top 10Totaal 6 dagen
Voormalig top 100Totaal 90 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Ondernemingen die gebruik maken van consultants willen graag zien op welke wijze hun adviezen leiden tot concrete en meetbare resultaten. En consultants doen voortdurend hun best om de meerwaarde die ze bieden voor een organisatie duidelijk te maken aan hun cliënten. Het probleem voor beide partijen is echter dat het ontbreekt aan concrete methoden om de impact van het werk van een consultant te meten. 'The Consultants Scorecard' probeert tegemoet te komen aan dit probleem. Het boek laat zien hoe consultants voor hun cliënten kunnen aantonen dat zij waarde toevoegen aan de onderneming. Daarnaast legt het uit hoe cliënten van consultants kunnen eisen dat zij meetbare resultaten opleveren en hoe deze concreet in kaart kunnen worden gebracht. 'The Consultants Scorecard' is dus zowel geschreven voor consultants als voor ondernemingen die gebruik maken van consultants en het biedt een verzameling technieken om de waarde van het werk van consultants op zes gebieden te kunnen meten:
1. Klanttevredenheid
2. Nieuwe kennis en vaardigheden die worden overgedragen op de cliënt
3. Het succes waarmee een project is geïmplementeerd
4. De impact van een advies op de totale onderneming
5. Het rendement op de investering in consultants
6. Niet-tastbare voordelen van consultants.
Voor ondernemingen die concreet willen kunnen beoordelen of het werk van consultants zinvol is en voor consultants die worstelen met de vraag hoe zij de waarde van hun advies kunnen communiceren aan hun cliënten biedt het boek een aantal manieren om aan dit probleem tegemoet te komen. De gebalanceerde benadering die uit de doeken wordt gedaan helpt consultants hun functioneren op meerdere aspecten te verbeteren en leert organisaties een advies op basis van meerder criteria te beoordelen.

Specificaties

ISBN13:9780071348164
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:400
Uitgever:McGraw-Hill
Druk:0
Hoofdrubriek:Advisering

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (1)

achtergrond
Managers en hun adviseurs, ofwel: over oude vossen en weerbarstige haren
Pierre Pieterse 21 april 2006 ‘Alleen slechte manager kiest foute adviseur’, staat er boven een column in Trouw. Kijk, dat is een kop die trekt, zeker als je ook professioneel geïnteresseerd bent in het advieswezen. De openingszin mag er ook wezen: ‘Toegegeven: teveel management consultants verdienen geld aan problemen in plaats van aan oplossingen. Maar die worden dan ook ingehuurd door slechte managers.’ Boude uitspraken, maar de auteur, Pieter Klaas Jagersma, Nyenrode-professor en ex-McKinseyaan, weet natuurlijk waar hij het over heeft.

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Consultants Scorecard