Performance Measurement & Control Systems for Implementing Strategy TEXT & CASES (US Edition)
Gebonden Engels 2000 9780132340069Samenvatting
Het formuleren van een strategie is slechts de eerste stap op weg naar succes. In feite is het implementeren van strategieën nog belangrijker dan het formuleren ervan. Om in de huidige tijd strategieën te implementeren en het succes van strategieën te meten zijn nieuwe financiële en controlesystemen nodig. Dit boek integreert de nieuwste methoden van prestatiemeting en -sturing met de organisatiestructuur en strategie. Het materiaal is mede samengesteld uit lesstof die wordt gebruikt op Harvard Business School bij het vak 'Achieving Profit Goals & Strategies'. Simons heeft zijn boek verdeeld in 4 delen: Deel 1 beschrijft de basisbeginselen van de implementatie van strategieën, Deel 2 behandelt kwantitatieve methoden van prestatiemeting, Deel 3 gaat in op de wijze waarop managers deze technieken in hun organisatie kunnen gebruiken en Deel 4 beschrijft een aantal cases die duidelijk maken hoe de technieken van prestatiemeting en -sturing in de praktijk met succes zijn toegepast.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan