The Modern Firm
Organizational design for performance and growth
Gebonden Engels 2004 1e druk 9780198293767Samenvatting
Bedrijven over de hele wereld experimenteren met nieuwe organisatieontwerpen, veranderen hun formele architectuur, hun routines en processen en hun corporate cultuur, omdat zij hun huidige prestaties en vooruitzicht op groei willen verbeteren.
In dit boek beargumenteert John Roberts dat er voorspelbare, noodzakelijke relaties zijn die prestatie en groei verbeteren. De organisaties die succesvol zijn, zullen op holistische wijze patronen ontwikkelen die passen in hun organisatieontwerp, hun concurrentiestrategie en de externe omgeving waarin zij opereren.
'The Modern Firm' ontwikkelt sterke, conceptuele kaders voor het analyseren van de onderlinge relatie tussen organisatieontwerp, concurrentiestrategie en de omgeving. Tot slot wordt beschreven waarom deze ontwikkelingen nu plaatsvinden, gezien de toenemende mondiale concurrentie en technologische veranderingen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Strategy and organization
2. Key concepts for organization design
3. The nature and purpose of the firm
4. Motivation in the modern firm
5. Organizing for performance
6. Organizing for growth and innovation
7. Creating the modern firm: management and leadership challenges
References
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan