

Richard Koch, zelf een succesvol ondernemer, is de auteur van de internationale bestseller 'Het 80/20-principe'.
Meer over Richard KochThe Financial Times Guide to Strategy
How to create, pursue and deliver a winning strategy
Ingenaaid Engels 2011 4e druk 9780273745471Samenvatting
Het ontwikkelen van een goede strategie is verbazingwekkend eenvoudig. Het begrip strategie is echter gemystificeerd en gecompliceerd door academici en consultants met hun eigen stokpaardjes en eigen opvattingen over strategie. Hierdoor is strategie vervreemd geraakt van degenen die strategie het meest nodig hebben: ondernemers en managers. De grootste bijdrage van strategisch management ligt daar waar ondernemingen vechten om de gunst van de consument, namelijk bij de markt. Daar wordt door consumenten de keuze gemaakt tussen de producten van de onderneming of die van de concurrentie.
In deze editie van 'The Financial Times Guide to Strategy' wordt iedere belangrijke stap getoond in het proces van het creëren, implementeren en begrijpen van een succesvolle strategie. Richard Koch begint op het niveau van de business unit, waar de dagelijkse activiteiten worden uitgevoerd en laat zien welke vragen gesteld moeten worden, hoe vragen beantwoord moeten worden en welke acties ondernomen moeten worden.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1 The use and abuse of strategy
2 A brief history of strategy
3 Swings in strategic thinking six phases
4 Towards a synthesis
5 Progressive approximation in developing strategy
PART 1 BUSINESS UNIT STRATEGY
A do-it-yourself guide
1 Overview
2 What businesses are you in?
3 Where do you make the money?
4 How good are your competitive positions
5 What skills and capabilities underpin your success?
6 Is this a good industry to be in?
7 What do the customers think?
8 What about the competitors?
9 How do you raise profits quickly?
10 How do you build long term value?
11 Conclusion
12 Addition note on the theory of Business Unit Strategy
PART 2 CORPORATE STRATEGY
1The joy of Corporate Strategy
2 An ecological view of Corporate Strategy
3 Five dimensions of Corporate Strategy
4 Conclusion
PART 3 STRATEGIC THINKERS
PART 4 STRATEGIC CONCEPTS, TOOLS AND TECHNIQUES
PART 5 STRATEGIC SHIFTS IN THE TWENTY-FIRST CENTURY
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan