Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

International business-society management

Linking corporate responsibility and globalization

Paperback Engels 2006 9780415342407
Verwachte levertijd ongeveer 10 werkdagen

Samenvatting

In de 21ste eeuw is het onderhandelen over corporate verantwoordelijkheden meer en meer gecentreerd rond de corporate reputatie en de vraag of ondernemingen deel zijn van de maatschappelijke problemen of deel van hun oplossing. Dit vernieuwende boek behandelt kwesties, strategieën en sociale interactie op een homogene manier en analyseert de aard van de internationale onderhandelende maatschappij zoals het volwassen is geworden.

Specificaties

ISBN13:9780415342407
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:440
Uitgever:Routledge
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

4.5 van de 5
2 stemmen
1
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Rob van Tulder

Rob van Tulder is hoogleraar bedrijfskunde, met een onderzoeksfocus op business-society management aan de Rotterdam School of Management (RSM) Erasmus Universiteit. Ook is hij wetenschappelijk directeur van het Partnerships Resource Centre, een open samenwerkingsverband tussen wetenschappers en praktijkmensen van maatschappelijke organisaties, overheid en ondernemingen, gericht op het ontwikkelen van een effectieve, coöperatieve aanpak van grote maatschappelijke vraagstukken zoals de Sustainable Development Goals.

Andere boeken door Rob van Tulder

Inhoudsopgave

Part 1: Rivalry in a changing society

1. Rival institutions: society as triangular relationship
2. Rival models: interaction within and between societies
3. Rival trends: advancing business, towards globalization?
4. Rival trends: advancing and increasingly emancipated civil society
5. Rival trends: a receding state?
6. Managing rivalry: the international bargaining society
7. Managing rivalry: the challenge of societal interface management

Part 2: International corporate responsibility

8. The logic: the multifaceted notion of corporate responsibility
9. The occasion: issues and issue management
10. The stakes: firms - part of the problem or part of the solution?
11. The mechanism: reputation and correction
12. The context: rival CSR and ICR regimes
13. The process: ICR as managing distance

Part 3: The international bargaining society in action

14. Do it just: the Nike case
15. The ocean as rubbish dump?: the Shell Brent spa case
16. Provocative bras from Burma: the Triumph international case
17. `Do more, feel better, live longer, but only if you can afford it?: the Glaxosmithkline case
18. A changing climate for a sleeping tiger?: the Exxonmobil case
19. Lessons in reputation
20. The way ahead: towards a strategic stakeholder dialogue

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        International business-society management