Corporate Universities

Drivers of the Learning Organization

Paperback Engels 2015 9780415737708
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Organizations constantly need to adapt themselves to stay aligned with an ever-changing and increasingly complex environment. Corporate Universities puts "smart learning" at the forefront, with strategies to secure alignment between organization and environment, which need both speed of learning and learning in the right direction. Across the globe, corporate universities have emerged as vehicles of such strategy-driven learning.

Corporate Universities bridges the gap between the disciplines of strategic management and corporate learning, combining general strategy with the concept of corporate universities, which, to date, has predominantly been an HR topic. Readers will find new concepts, as well as generic corporate university strategies to link corporate strategy to organizational learning. In-depth cases show how corporate universities are used to renew, transform, and optimize strategy and include important lessons learned by corporate university executives, from both small and global companies, as well as governmental organizations across different industries.

Written for academics in strategy, HRD, and organizational behaviour disciplines, as well as practicing managers alike, Corporate Universities is the first book that offers a consistent set of concepts, frameworks, and cases to integrate general strategy with organizational learning.

Specificaties

ISBN13:9780415737708
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:170
Uitgever:Routledge
Verschijningsdatum:19-3-2015

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Martijn Rademakers

Dr. Martijn F. Rademakers is bedrijfsstrateeg in hart en nieren. Hij doceert en adviseert op topniveau over strategie en leiderschap voor organisaties in binnen- en buitenland. Martijn is managing director van het Center for Strategy & Leadership te Rotterdam en tevens visiting professor bij verschillende business schools in binnen- en buitenland. Hij geniet bekendheid als auteur van strategische business cases in de stijl van zijn leermeester van Harvard Business School. Zijn blogs over strategie en leiderschap (o.a. op www.c4sl.eu) trekken duizenden lezers. Martijn is een autoriteit op het vlak van onderzoek naar de strategische rol van corporate universities. In maart 2012 publiceerde hij het boek ‘Corporate Universities: Aanjagers van de lerende organisatie’, met state-of-the-art strategieconcepten en cases. In 2014 verscheen zijn internationale boek ‘Corporate Universities’, dat lovende aanbevelingen kreeg uit de USA, Europa en Azië.

Andere boeken door Martijn Rademakers

Inhoudsopgave

1. Introduction: Corporate Universities  2. Strategy Development for Continuous Learning  3. Corporate University Strategy  4. Corporate University Value Creation and Learning Formats  5. Mars University: Raising the Bar  6. Deloitte University: Developing as One  7. Shell Project Academy: Developing a Learning Community  8. Canon Academy: Accelerating Transformation  9. Corporate University Strategy Renewal at ING  10. Bringing Speed to Knowledge: A Dean’s Journey  11. Corporate University Definitions, Literature, and Lessons Learned

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Corporate Universities