
Lees verder
Dr. Martijn F. Rademakers is bedrijfsstrateeg in hart en nieren. Hij doceert en adviseert op topniveau over strategie en leiderschap voor organisaties in binnen- en buitenland.
Meer over Martijn RademakersHet aantal corporate universities neemt wereldwijd snel toe. Niet voor niets: zij zijn het antwoord op de vraag hoe bedrijven en instellingen hun leervermogen kunnen inzetten om constant aangepast te blijven aan een alsmaar complexere omgeving.
'Corporate Universities' bevat een schat aan strategische concepten, instrumenten en inspirerende voorbeelden waarmee senior managers en HRD-professionals direct aan de slag kunnen. Antwoorden zijn te vinden op vragen als:
- Hoe kan ik mijn corporate university inzetten bij het vernieuwen, implementeren en optimaliseren van strategie?
- Wat voor corporate university past het beste bij mijn organisatie?
- Hoe creëer ik een corporate university met strategische impact?
Multinationals, nationale spelers en (semi)overheidsorganisaties delen in dit boek hun lessons learned, inzichten en tips over de ontwikkeling en inzet van hun eigen corporate universities. Daarmee krijgt de lezer een kijkje achter de schermen van een nieuwe generatie corporate universities die het beste uit het leervermogen van hun organisatie weet te halen.
Aan dit boek werkten vele professionals mee uit wetenschap en praktijk.