Lees verder
Dr. Martijn F. Rademakers is bedrijfsstrateeg in hart en nieren. Hij doceert en adviseert op topniveau over strategie en leiderschap voor organisaties in binnen- en buitenland.
Meer over Martijn RademakersCorporate Universities
Aanjagers van de lerende organisatie
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789462760707Samenvatting
Het aantal corporate universities neemt wereldwijd snel toe. Niet voor niets: zij zijn het antwoord op de vraag hoe bedrijven en instellingen hun leervermogen kunnen inzetten om constant aangepast te blijven aan een alsmaar complexere omgeving.
'Corporate Universities' bevat een schat aan strategische concepten, instrumenten en inspirerende voorbeelden waarmee senior managers en HRD-professionals direct aan de slag kunnen. Antwoorden zijn te vinden op vragen als:
- Hoe kan ik mijn corporate university inzetten bij het vernieuwen, implementeren en optimaliseren van strategie?
- Wat voor corporate university past het beste bij mijn organisatie?
- Hoe creëer ik een corporate university met strategische impact?
Multinationals, nationale spelers en (semi)overheidsorganisaties delen in dit boek hun lessons learned, inzichten en tips over de ontwikkeling en inzet van hun eigen corporate universities. Daarmee krijgt de lezer een kijkje achter de schermen van een nieuwe generatie corporate universities die het beste uit het leervermogen van hun organisatie weet te halen.
Aan dit boek werkten vele professionals mee uit wetenschap en praktijk.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Martijn Rademakers
Inhoudsopgave
1. Corporate universities: leervermogen als strategisch wapen - Martijn Rademakers
Deel I: Strategie en corporate university
2. Strategie als continu leerproces - Ron Meyer
3. Corporate-universitystrategie: school, college of academy? - Martijn Rademakers
Deel II: Corporate universities en strategie: lessen uit de praktijk
4. Achmea Academy: door vakmanschap naar vertrouwen - Sebastiaan Tampinongkol
5. Het Kennis- en Leercentrum: met de IND in verandering - Marjelle Elema
6. Shell Project Academy: leren, exploreren, exploiteren - Hans Wierda
7. De Alliantie Academie: lijn brengen in strategisch leren - Ite Smit
8. DHV University, strategisch instrument voor strategievernieuwing en echte verandering - Marga Donehoo
9. Corporate Learning Centre Rijkswaterstaat - Baukje Sijpens en Marion van Barneveld
10. VolkerWessels Academy: bouwbedrijf in de leerstand - Monica de Graaf
11. Waternet Academie en de Dommel Aquademie: samen sterk - Arlette Westerhoff en Monique van Gurp
Deel III: Verleden, heden en toekomst van corporate universities
12. Evolutie van een corporate university: de ING Business School
13. Het Nieuwe Leren in organisaties - Mieke Posthumus en Pim Verheijen
14. Generaties van corporate universities: verleden, heden en toekomst - Han van der Pool
15. Corporate universities voor de leren organisaties van de toekomst - Martijn Rademakers
Over de auteurs
Trefwoordenregister
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan