Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Corporate Universities

Aanjagers van de lerende organisatie

Paperback Nederlands 2015
Verkooppositie 537445 dagen in de top 100
Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Het aantal corporate universities neemt wereldwijd snel toe. Niet voor niets: zij zijn het antwoord op de vraag hoe bedrijven en instellingen hun leervermogen kunnen inzetten om constant aangepast te blijven aan een alsmaar complexere omgeving.

'Corporate Universities' bevat een schat aan strategische concepten, instrumenten en inspirerende voorbeelden waarmee senior managers en HRD-professionals direct aan de slag kunnen. Antwoorden zijn te vinden op vragen als:
- Hoe kan ik mijn corporate university inzetten bij het vernieuwen, implementeren en optimaliseren van strategie?
- Wat voor corporate university past het beste bij mijn organisatie?
- Hoe creëer ik een corporate university met strategische impact?

Multinationals, nationale spelers en (semi)overheidsorganisaties delen in dit boek hun lessons learned, inzichten en tips over de ontwikkeling en inzet van hun eigen corporate universities. Daarmee krijgt de lezer een kijkje achter de schermen van een nieuwe generatie corporate universities die het beste uit het leervermogen van hun organisatie weet te halen.

Aan dit boek werkten vele professionals mee uit wetenschap en praktijk.

Specificaties

ISBN13:9789462760707
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:230
Druk:1
Verschijningsdatum:9-7-2015

Expertrecensies (2)

Han van der Pool | 27 februari 2014
‘Corporate universities’ (CU), ‘Academies’ of ‘Colleges’ houden zich bezig met strategisch leren door (en binnen) organisaties. CU’s leveren een bijdrage aan het vertalen van de visie en strategie van de onderneming naar werkprocessen en gedrag van de medewerkers.Lees verder
Richard van der Lee | 3 april 2012
Het boek 'Corporate Universities' van Martijn Rademakers en diverse coauteurs is een prima naslagwerk voor mensen die geïnteresseerd zijn in leervraagstukken binnen grotere organisaties en de bijbehorende inrichting. De praktijkvoorbeelden uit de profit en non-profit sector zijn leerzaam.Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
3 stemmen
2
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Corporate Universities: de missing link tussen strategie en leren
Ronald Buitenhuis 26 maart 2012 Zelfs een verklaard tegenstander als Steve Jobs richtte vlak voor zijn dood nog een corporate university op om de unieke Apple-cultuur te borgen. Tegen de bezuinigingstrend in richten steeds meer bedrijven een eigen corporate university op. Niet als de zoveelste veredelde MBA, maar als aanjager van de lerende organisatie. Ronald Buitenhuis in gesprek met Martijn Rademakers, auteur van Corporate Universities.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Martijn Rademakers

Dr. Martijn F. Rademakers is bedrijfsstrateeg in hart en nieren. Hij doceert en adviseert op topniveau over strategie en leiderschap voor organisaties in binnen- en buitenland. Martijn is managing director van het Center for Strategy & Leadership te Rotterdam en tevens visiting professor bij verschillende business schools in binnen- en buitenland. Hij geniet bekendheid als auteur van strategische business cases in de stijl van zijn leermeester van Harvard Business School. Zijn blogs over strategie en leiderschap (o.a. op www.c4sl.eu) trekken duizenden lezers. Martijn is een autoriteit op het vlak van onderzoek naar de strategische rol van corporate universities. In maart 2012 publiceerde hij het boek ‘Corporate Universities: Aanjagers van de lerende organisatie’, met state-of-the-art strategieconcepten en cases. In 2014 verscheen zijn internationale boek ‘Corporate Universities’, dat lovende aanbevelingen kreeg uit de USA, Europa en Azië.

Andere boeken door Martijn Rademakers

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Corporate universities: leervermogen als strategisch wapen - Martijn Rademakers

Deel I: Strategie en corporate university
2. Strategie als continu leerproces - Ron Meyer
3. Corporate-universitystrategie: school, college of academy? - Martijn Rademakers

Deel II: Corporate universities en strategie: lessen uit de praktijk
4. Achmea Academy: door vakmanschap naar vertrouwen - Sebastiaan Tampinongkol
5. Het Kennis- en Leercentrum: met de IND in verandering - Marjelle Elema
6. Shell Project Academy: leren, exploreren, exploiteren - Hans Wierda
7. De Alliantie Academie: lijn brengen in strategisch leren - Ite Smit
8. DHV University, strategisch instrument voor strategievernieuwing en echte verandering - Marga Donehoo
9. Corporate Learning Centre Rijkswaterstaat - Baukje Sijpens en Marion van Barneveld
10. VolkerWessels Academy: bouwbedrijf in de leerstand - Monica de Graaf
11. Waternet Academie en de Dommel Aquademie: samen sterk - Arlette Westerhoff en Monique van Gurp

Deel III: Verleden, heden en toekomst van corporate universities
12. Evolutie van een corporate university: de ING Business School
13. Het Nieuwe Leren in organisaties - Mieke Posthumus en Pim Verheijen
14. Generaties van corporate universities: verleden, heden en toekomst - Han van der Pool
15. Corporate universities voor de leren organisaties van de toekomst - Martijn Rademakers

Over de auteurs
Trefwoordenregister

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Corporate Universities