Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Digital Storytelling

A creator's guide to interactive entertainment

Paperback Engels 2014 9780415836944
Verkooppositie 2933Hoogste positie: 2933
Verwachte levertijd ongeveer 10 werkdagen

Samenvatting

Digital Storytelling shows you how to create immersive, interactive narratives across a multitude of platforms, devices, and media. From age-old storytelling techniques to cutting-edge development processes, this book covers creating stories for all forms of New Media, including transmedia storytelling, video games, mobile apps, and second screen experiences.
The way a story is told, a message is delivered, or a narrative is navigated has changed dramatically over the last few years. Stories are told through video games, interactive books, and social media. Stories are told on all sorts of different platforms and through all sorts of different devices. They’re immersive, letting the user interact with the story and letting the user enter the story and shape it themselves.
This book features case studies that cover a great spectrum of platforms and different story genres. It also shows you how to plan processes for developing interactive narratives for all forms of entertainment and non-fiction purposes: education, training, information and promotion. Digital Storytelling features interviews with some of the industry’s biggest names, showing you how they build and tell their stories.

Specificaties

ISBN13:9780415836944
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:546
Uitgever:Focal Press
Druk:3
Verschijningsdatum:14-5-2014
Hoofdrubriek:IT-management / ICT

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Waarom lezen wij?
Bertrand Weegenaar 7 augustus 2015 Deze vraag zullen we ieder wel eens gesteld hebben. Vaak op een zwaar studiemoment als het zoveelste boek gepakt moet worden. Misschien op een existentieel moment over wat de zin is van de dingen die we doen in het leven. Praten, lezen en schrijven behoren naast ademhalen, bewegen, eten, drinken en slapen tot de activiteiten die we het meeste doen.

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Digital Storytelling