Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.

Cities and the Creative Class

Paperback Engels 2005 9780415948876
Verwachte levertijd ongeveer 10 werkdagen

Samenvatting

'Cities and the Creative Class' is het eerste boek dat onderzoeksresultaten heeft verzameld naar aanleiding van de theorie van Richard Florida over hoe de groei van de creatieve economie de ontwikkeling van steden en regio's vormt. In dit boek update Richard Florida zijn theorie en reageert op de kritieken op zijn bestseller 'The Rise of the Creative Class'.

In volledig empirisch detail en analyse beschrijft 'Cities and the Creative Class' de belangrijkste gebouwen waarop de argumenten in 'The Rise of the Creative Class' zijn gebaseerd. Florida betoogt dat mensen de belangrijkste sleutel zijn voor economische groei. Zodoende kunnen steden en regio's niet langer concurreren door simpelweg bedrijven aan te trekken of grote gebouwen zoals sportstadia te ontwikkelen. Om te kunnen bloeien moeten zij in staat zijn de volledige creatieve potentie van alle inwoners te benutten. Daarbij moeten zij hun strategieën baseren op een uitgebreide mix van de 3 T's van economische ontwikkeling: Technologie, Talent en Tolerantie. Succes op lange termijn vergt vernieuwing; een open en diverse regio dat talent vanuit het gehele sociale spectrum kan aantrekken en behouden.

Specificaties

ISBN13:9780415948876
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:208
Uitgever:Routledge
Druk:1
Hoofdrubriek:Economie

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Echte creativiteit is irritant en slurpt subsidie
Ger Post 18 november 2013 De stapels boeken over creativiteit suggereren dat onze samenleving deze eigenschap hoog heeft zitten. De Amerikaanse journalist Thomas Frank komt tot een heel andere constatering: we houden onszelf voor de gek. Creativiteit is verworden tot ijdeltuiterij van hoogopgeleiden die bij zichzelf genialiteit vermoeden.
Alle interviews en artikelen (1)

Inhoudsopgave

Acknowledgements

1. Introduction
2. Cities and the creative class

Part I: Talent
3. Competing in the age of talent
4. The economic geography of talent

Part II: Tolerance
5. Bohemia and economic geography
6. Technology and tolerance (with Gary Gates)

Part III: Place
7. The university, talent, and quality of place
8. Place-making after 9/11
9. Open questions

Appendix
Endnotes
Index

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Cities and the Creative Class