Toy Monster
The Big Bad World of Mattel
Gebonden Engels 2009 1e druk 9780470371268Samenvatting
Van Boise tot aan Peking, het speelgoed van Mattel overheerst het heelal. Zijn no-fun-and-games marketing bereikt zo'n beetje 140 landen, en zijn iconische producten -Barbie, Hot Wheels en Chatty Cathy, om er maar een paar te noemen - zijn al generaties lang een deel van onze cultuur.
In dit het intrigerende en onderhoudende exposé plaatst de auteur, Jerry Oppenheimer van New York Times, 's werelds grootste speelgoed exploitant onder een journalistieke microscoop. Hij brengt de donkere kant van speelgoedland aan het licht, en onderzoekt Mattels excentrieke en collectieve cultuur en zonderlinge, vaak bizarre karakters.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Chapter 1: Barbie's Untold Heritage
Chapter 2: A Shocking Cover-up
Chapter 3: From Weapons of Mass Destruction to Barbie, and the knocking off of a German doll
Chapter 4: Putting the 'Matt' in Mattel and How the Toymaker Became a Hotbed of Aggressive Hotheads
Chapter 5: Real-Life Barbie Dolls
Chapter 6: Horrific Scandal, Controversy and Indictments
Chapter 7: A Civil War and a Hollywood Romance
Chapter 8: A Bloody Tragic Ending
Part II: A Drama Princess and the Barad Era
Chapter 9: 'Miss Italian America'
Chapter 10: From 'He-Man' to Home Depot
Chapter 11: A Fearsome and Firing Diva and the Great Whistleblower Debacle
Chapter 12: The Princess Di Fiasco, Praying For Success, and Demi Plays Barad
Chapter 13: Another Whistleblower in the Ranks, Toyland's Worst Acquisition and the End of a Reign
Part III: Toy Terror, The Bratz Attack, and the Eckert Era
Chapter 14: The Processed Cheese Savior
Chapter 15: Barbie's Aging, Eckert's Making Excuses, and The Bratz Pack is Booming
Chapter 16: Toy Terror 2007
Chapter 17: An Outrageous Apology
Chapter 18: 'Like Something Out Of The Exorcist'
Chapter 19: Keep It Out Of The News!
Chapter 20: Don't Diss Barbie, and the Toy Trial of the Century - Bratz vs. Barbie
Author's Notes on Sources
Bibliography
Acknowledgments
About the Author
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan