Competing with Information
A manager's guide to creating business value with information content
Gebonden Engels 2000 9780471899693Samenvatting
In de Nieuwe Economie worden managers geconfronteerd met veel gegevens, maar helaas te weinig informatie over markten, klanten, producten en ondernemingen. Het is de uitdaging voor veel ondernemingen om de juiste informatie te vergaren in de concurrentiestrijd met andere ondernemingen. Er kan dan ook worden gezegd dat informatiemanagement te belangrijk is om over te laten aan IT-specialisten. Die kunnen weliswaar prachtige informatiesystemen bouwen, die veel gegevens uitspugen, maar daar heeft een onderneming niets aan als de gegevens niet relevant zijn. Dit boek is geschreven vanuit het uitgangspunt dat de informatievoorziening een verantwoordelijkheid is van iedere manager. Die managers hoeven geen IT-specialist te zijn, maar moeten in staat zijn hun informatiebehoeften op zodanige wijze onder woorden te brengen, dat een IT-oplossing kan worden ontwikkeld om die informatie te verschaffen. Het boek helpt bij het vaststellen van de informatie die werkelijk belangrijk is voor een onderneming.
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan