Value-Based Management
Context and application
Gebonden Engels 2000 9780471899860Samenvatting
De modernste inzichten op het gebied van financieel management stellen dat de voornaamste taak van een onderneming het maximaliseren van aandeelhouderswaarde is. Steeds meer ondernemingen passen hun beleid hier op aan. Dit boek bespreekt de recente ontwikkeling van Value Based Management en beschrijft de principes waarop VBM is gebaseerd. Daarnaast bespreken Arnold en Davies de belangrijkste technieken die een onderneming tot haar beschikking heeft bij haar streven de aandeelhouderswaarde te vergroten. Deze technieken worden nauwkeurig en diepgaand geanalyseerd op basis van recente onderzoeken, waardoor dit boek dieper gaat dan de inleidende 'how-to-do-it' boeken over VBM. Daartoe is het boek verdeeld in vier delen:
1. De stand van zaken op het gebied van VBM.
2. De uitdaging van aandeelhouderswaarde creëren.
3. VBM toepassen in de praktijk.
4. Het bepalen van de waarde van een onderneming: diverse benaderingswijzen.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan