Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Business Unit Strategy

Gebonden Engels 1997 9780471971641
Voormalig top 100Totaal 31 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Toen het begrip strategische planning in de jaren '60 zijn intrede deed in het management, was de literatuur over dit onderwerp nog beperkt en overzichtelijk. Het was niet moeilijk een keuze te maken uit de beschikbare literatuur, omdat er weinig boeken beschikbaar waren. De situatie is intussen drastisch veranderd en academici en consultants hebben het bedrijfsleven gebombardeerd met literatuur over strategisch management. Opvallend daarbij is dat de meeste literatuur theoretisch van aard is en dat de praktijk op de tweede plaats komt. Dit boek probeert daar verandering in te brengen en richt zich op strategievorming in business units. Strategievorming in business units heeft als onderscheidend kenmerk dat het sterk is gericht op klanten, concurrenten en markten. Praktische handreikingen zijn dan ook geboden. Segev helpt business unit managers systematisch de strategie van de business unit formuleren; biedt ondersteuning bij de evaluatie van de strategie; helpt bij de analyse van kansen en bedreigingen; en helpt managers bij het zoeken naar strategische opties voor de business unit.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9780471971641
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:223
Druk:0

Expertrecensies (1)

recensie
Business Unit Strategy
Willem Vrakking | 4 maart 1998
U kent ze natuurlijk wel de 'deliberate en emergent strategies' van Mintzberg en Waters, of de zeven 'survival strategies' van Vesper, of de tien 'archetypes strategieën' van Miller en Friesen, en natuurlijk de drie 'strategy making modes' van Mintzberg, of de vijf 'concurrentiestrategieën' van Porter, of de vier strategieën de bekend staan als de 'Adaptation approach' van Miles en Snow, of de zes 'product-marktstrategieën' van Wissema e.a.
Lees verder

Lezersrecensies

2.0 van de 5
1 stem
0
0
0
1
0

Inhoudsopgave

1. Introduction
2. The underlying conceptual foundation
3. Indicators, distance measures and deliberate vs emergent strategies
4. Strategy variance analysis and the seven survival strategies
5. An approach map and the ten archetypes strategies
6. Weights for variables and strategy-making modes
7. Competitor analysis and the competing generic approach
8. Strategic turnaround and empiric strategy types
9. Strategic team and the adaptation approach
10. Future strategic position and the product-market strategies approach
11. Other approaches
12. Conclusions

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Business Unit Strategy