The Profit Zone
How Strategic Business Design Will Lead You to tomorow's Profits
Gebonden Engels 2003 5e druk 9780471983910Samenvatting
Hoe komt het dat sommige ondernemingen jaar in jaar uit steeds hogere winsten maken? Hoe komt het dat sommige ondernemingen een mijlengrote voorsprong hebben op hun rivalen? Hoe komt het dat diezelfde ondernemingen er steeds in slagen als eerste een nieuwe winstgevende zone in hun markt te ontdekken? In dit boek gaan de auteurs in op deze en aanverwante vragen. 'The Profit Zone' is een originele en praktische verhandeling over de wijze waarop ondernemingen zichzelf in de profit-zone kunnen manoeuvreren.
Slywotzky en Morrison beschrijven die succesvolle strategieën van 12 ondernemingen die een gezamenlijke marktwaarde hebben van 700 miljard dollar. Zij destilleren hieruit de belangrijkste lessen die kunnen worden getrokken uit de ervaringen van deze succesvolle ondernemingen en beschrijven welke veranderingen ondernemingen moeten doormaken om succesvol te worden. Een uitgebreid Appendix, 'The Profit zone Handbook' ondersteunt de gebruiker bij het toepassen van de concepten in de eigen onderneming.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2 Customer-centric business design
3 How profit happens
4 Jack Welch: the customer solutions business design
5 The story of three managers: reinventing for the rest of us
6 Nicolas Hayek: the product pyramid
7 Roberto Goizueta: the manage-the-value-chain business design
8 Charles Schwab: the switchboard business design
9 Andrew Grove: the two steps ahead business design
10 Michael Eisner: the profit multiplier business design
11 George Hatsopoulos: ths spin out business design
12 Percy Barnevik: the global network of specialists business design
13 Bill Gates: the create the standard business design
14 How business design innovation creates the profit zone
15 The profit zone handbook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan