Finance for Executives
Managing for value creation
Gebonden Engels 2011 4e druk 9780538751346Samenvatting
Wilt u dat uw strategie bijdraagt aan de waarde van uw onderneming? Maar mist u de specialistische kennis die veel managers met een financiële achtergrond hebben? Dan is 'Finance for Executives' een belangrijke gids om een eventuele kennisachterstand snel in te halen. Dit boek is speciaal geschreven met in het achterhoofd de gedachte dat veel managers niet tot in de diepste details kunnen doordringen in het financiële reilen en zeilen van een onderneming.
Toch willen veel managers actief bijdragen aan waardeschepping. Inzicht in de elementaire beginselen van de waarde van ondernemingen is daarbij vereist en die elementaire kennis komt in dit boek aan de orde. De auteurs laten zien hoe de dagelijkse besluitvorming kan worden gericht op toegevoegde waarde en hoe dit in praktijk kan worden gebracht. Zij maken daarbij uitvoerig gebruik van rekenvoorbeelden om de kracht van financiële analyses en technieken duidelijk voor het voetlicht te brengen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Financial Management and Value Creation: An Overview.
2. Understanding Balance Sheets and Income Statements.
Part 2: FINANCIAL DIAGNOSIS AND MANAGEMENT.
3. Assessing Liquidity and Operational Efficiency.
4. Measuring Cash Flows.
5. Diagnosing Profitability, Risk, and Growth.
PART 3: INVESTMENT DECISIONS.
6. Using the Net Present Value Rule to Make Value-Creating Investment Decisions.
7. Alternatives to the Net Present Value Rule.
8. Identifying and Estimating a Project's Cash Flows.
Part 4: FINANCING DECISIONS.
9. Raising Capital and Valuing Securities.
10. Estimating the Cost of Capital.
11. Designing a Capital Structure.
PART 5: BUSINESS DECISIONS.
12. Valuing and Acquiring a Business.
13. Managing Corporate Risk.
14. Making International Business Decisions.
15. Managing for Value Creation.
Answers to Self-Test Problems
Glossary
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan