,

Finance for Executives

Managing for value creation

Gebonden Engels 2011 4e druk 9780538751346
Voormalig top 100Totaal 3 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Wilt u dat uw strategie bijdraagt aan de waarde van uw onderneming? Maar mist u de specialistische kennis die veel managers met een financiële achtergrond hebben? Dan is 'Finance for Executives' een belangrijke gids om een eventuele kennisachterstand snel in te halen. Dit boek is speciaal geschreven met in het achterhoofd de gedachte dat veel managers niet tot in de diepste details kunnen doordringen in het financiële reilen en zeilen van een onderneming.

Toch willen veel managers actief bijdragen aan waardeschepping. Inzicht in de elementaire beginselen van de waarde van ondernemingen is daarbij vereist en die elementaire kennis komt in dit boek aan de orde. De auteurs laten zien hoe de dagelijkse besluitvorming kan worden gericht op toegevoegde waarde en hoe dit in praktijk kan worden gebracht. Zij maken daarbij uitvoerig gebruik van rekenvoorbeelden om de kracht van financiële analyses en technieken duidelijk voor het voetlicht te brengen.

Specificaties

ISBN13:9780538751346
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:641
Druk:4
Verschijningsdatum:22-10-2010

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Inhoudsopgave

PART 1: INTRODUCTION.
1. Financial Management and Value Creation: An Overview.
2. Understanding Balance Sheets and Income Statements.

Part 2: FINANCIAL DIAGNOSIS AND MANAGEMENT.
3. Assessing Liquidity and Operational Efficiency.
4. Measuring Cash Flows.
5. Diagnosing Profitability, Risk, and Growth.

PART 3: INVESTMENT DECISIONS.
6. Using the Net Present Value Rule to Make Value-Creating Investment Decisions.
7. Alternatives to the Net Present Value Rule.
8. Identifying and Estimating a Project's Cash Flows.

Part 4: FINANCING DECISIONS.
9. Raising Capital and Valuing Securities.
10. Estimating the Cost of Capital.
11. Designing a Capital Structure.

PART 5: BUSINESS DECISIONS.
12. Valuing and Acquiring a Business.
13. Managing Corporate Risk.
14. Making International Business Decisions.
15. Managing for Value Creation.

Answers to Self-Test Problems
Glossary
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Finance for Executives