Structural Holes
Social Structure of Competition
Paperback Engels 2010 1e druk 9780674843714Samenvatting
Ronald Burt beschrijft in 'Structural Holes' een concurrentietheorie die in de afgelopen twintig jaar is ontwikkeld. Het gaat om de 'social structural theory of competition'. In dit nieuwe model is het traditionele contrast tussen perfecte concurrentie aan de ene kant, en een monopolysituatie aan de andere kant komen te vervallen ten gunste van een netwerkmodel. Het basiselement in dit netwerkmodel is het zogenoemde 'structurele gat', een gat tussen twee individuen die complementaire informatie of middelen voor elkaar hebben. Op het moment dat deze individuen door een derde bij elkaar worden gebracht is het gat gevuld, en dat levert concurrentievoordeel op voor de entrepreneur die de connectie maakt.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Introduction
1. The Social Structure Of Competition
2. Formalizing The Argument
3. Turning A Profit
4. Getting Ahead
5. Player-Structure Duality
6. Commit And Survive
7. Strategic Embedding And Institutional Residue
Summary
Notes
References
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan