Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Structural Holes

Social Structure of Competition

Paperback Engels 2010 9780674843714
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Ronald Burt beschrijft in 'Structural Holes' een concurrentietheorie die in de afgelopen twintig jaar is ontwikkeld. Het gaat om de 'social structural theory of competition'. In dit nieuwe model is het traditionele contrast tussen perfecte concurrentie aan de ene kant, en een monopolysituatie aan de andere kant komen te vervallen ten gunste van een netwerkmodel. Het basiselement in dit netwerkmodel is het zogenoemde 'structurele gat', een gat tussen twee individuen die complementaire informatie of middelen voor elkaar hebben. Op het moment dat deze individuen door een derde bij elkaar worden gebracht is het gat gevuld, en dat levert concurrentievoordeel op voor de entrepreneur die de connectie maakt.

Specificaties

ISBN13:9780674843714
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:314
Druk:1

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Acknowledgments
Introduction

1. The Social Structure Of Competition
2. Formalizing The Argument
3. Turning A Profit
4. Getting Ahead
5. Player-Structure Duality
6. Commit And Survive
7. Strategic Embedding And Institutional Residue

Summary
Notes
References
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Structural Holes