Creating Shareholder Value
A guide for managers and investors
Gebonden Engels 1998 9780684844107Samenvatting
De dreiging van vijandelijke overnames en 'bijbehorende' reorganisaties of opsplitsingen van ondernemingen, heeft managers bewust gemaakt van het belang van de waarde van hun onderneming. Als deze te laag is, vormt de onderneming een goedkope prooi voor 'corporate raiders', hetgeen voor de onderneming ongewenst is. Een hoge beurskoers daarentegen biedt een goede bescherming tegen vijandelijke overnames. Voor het maximaliseren van de aandeelhouderswaarde moet worden gelet op de cash flow, in plaats van de 'traditionele' jaarwinst, winst(groei) per aandeel of rentabiliteit. Daarbij dient bij iedere strategie de vraag te worden gesteld of ze bijdraagt aan de waarde van de onderneming en, op een hoger niveau, moet het topmanagement zich afvragen welke bedrijfsonderdelen waarde scheppen en welke niet. Rappaport helpt managers bij het nemen van de juiste beslissingen om de aandeelhouderswaarde te vergroten.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan