Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Silo's, Politics and Turf Wars

A Leadership Fable about Destroying the Barriers that Turn Colleagues into Competitors

Gebonden Engels 2009 9780787976385
Verkooppositie 8036
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

In 'Silo's, Politics and Turf Wars' gaat bestsellerauteur en managementexpert Patrick Lencioni aan de hand van een realistisch verhaal in op het kostbare fenomeen van informatiesilo's. Informatiesilo's bestaan uit informatie die maar bij een deel van de organisatie bekend is. De barrières tussen de silo's leiden tot kantoorpolitiek. Ze kunnen de productiviteit verminderen, goede mensen de deur uitjagen en de verwezenlijking van uw organisatiedoelen in gevaar brengen.

Specificaties

ISBN13:9780787976385
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:212
Uitgever:Jossey Bass
Druk:1
Hoofdrubriek:Leiderschap

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Patrick Lencioni

Patrick Lencioni is oprichter en directeur van The Table Group, een bedrijf dat zich sinds 1997 inzet om leiders te helpen de gezondheid van hun organisaties te verbeteren. Zijn principes worden omarmd door leiders wereldwijd en zijn overgenomen door allerlei soorten organisaties, waaronder multinationals, startups, professionele sportteams, het leger, non-profitorganisaties, kerken en scholen. Lencioni is de auteur van elf managementboeken met bijna zeven miljoen verkochte exemplaren wereldwijd. Zijn werk is onder meer verschenen in de Wall Street Journal, Harvard Business Review, Fortune, Bloomberg Businessweek en USA Today. Voordat Lencioni The Table Group oprichtte, was hij executive bij Sybase, Inc. Hij begon zijn carrière bij Bain & Company en werkte later bij Oracle Corporation. Lencioni woont met zijn vrouw en hun vier zonen in de San Francisco Bay Area.

Andere boeken door Patrick Lencioni

Inhoudsopgave

Introduction.

The Fable.

Part One: Entrepreneurial Ambition.
Part Two: Roller Coaster.
Part Three: Rally.
Part Four: Moments of Truth.

The Theory.
Introduction to Silos.
Components of the Model.
Identifying a Thematic Goal.

Case Studies.
Managing and Organizing Around the Thematic Goal.
Thematic Goals and Long-Term Context.
Making Matrix Organizations Work.
Getting Started.
Acknowledgments.
About the Author.

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Silo's, Politics and Turf Wars